|
| کد مطلب: ۹۰۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد

دونالد ترامپ: شاید آلمانی‌ها بدون کشور شوند

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا، در یک سخنرانی در تجمع «آمریکا را نجات دهید» در ایالت «اوهایو» گفت، آلمانی‌ها به دلیل کاهش عرضه انرژی از سوی روسیه ممکن است «بدون کشور بمانند.»

دونالد ترامپ: شاید آلمانی‌ها بدون کشور شوند

فارس نوشت: ترامپ اضافه کرد، از مدت‌ها پیش به آلمان نسبت به وجود این تهدید هشدار داده و حتی یک بار به «آنگلا مرکل»، صدر اعظم سابق آلمان یک پرچم سفید برای «تسلیم شدن» به روسیه داده است.

رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: «اگر شما دارید ۷۲ درصد از انرژی خود را از روسیه دریافت می‌کنید این یک پرچم سفید است، چون شما خیلی سریع تسلیم خواهید شد. چه کسی فکر می‌کرد که این اتفاق آنقدر سریع می‌افتد؟ درست است؟»

ترامپ اظهار داشت، برلین هم اکنون مجبور به بازگشت به «روش‌های از مد افتاده» نظیر استفاده از زغالسنگ به عنوان سوخت شده، چون گزینه دیگری ندارد.

ترامپ که چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا این صحبت‌ها را پس از آن مطرح کرد که «اولاف شولتز»، صدر اعظم آلمان اوایل ماه جاری میلادی این امکان که برلین واردات گاز از روسیه را با وجود کم بودن حجم فعلی این واردات متوقف کند رد کرد.

شولتز گفته بود: «اگر ما آنچه (از روسیه) وارد می‌شود را با وجود کم بودن حجمش تسلیم کنیم وضعیت ما دشوارتر خواهد شد.»

چندی پیش شرکت بزرگ «گاز پروم» روسیه اعلام کرد، هشداری از سوی ناظرفنی خود در روسیه مبنی بر بروز نقص فنی در تنها موتور فعال خط لوله انتقا گاز «نورد استریم ۱» دریافت کرده و تاسیسات مربوط به این خط لوله تا اطلاع ثانوی و تا زمان رفع مشکلات آن تعطیل شده‌اند.

خط لوله نورد استریم ۱ که خط لوله اصلی منتقل کننده گاز طبیعی روسیه به اروپا است از اواسط ماه ژوئن با ۴۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کرد که این ظرفیت از پایان ماه ژوئیه به ۲۰ درصد رسید.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین