|
| کد مطلب: ۸۹۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد

علی باقری: حاضر نیستیم از خطوط قرمز نظام عبور کنیم تا خود را موفق نشان دهیم

برای این که خود را مردان موفق در میدان دیپلماسی نشان دهیم، حاضر نیستیم تا در قبال اصول و مبانی سیاست خارجی و خطوط قرمز نظام تساهل و تسامح کنیم، بلکه هنر دیپلماسی آن است که مردان خود را فدا کند تا اهداف سیاست خارجی محقق شود.

علی باقری: حاضر نیستیم از خطوط قرمز نظام عبور کنیم تا خود را موفق نشان دهیم

ایرنا نوشت: معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: اهتمام جدی برای پرهیز از «هزینه‌کردن از گنجینه سیاست خارجی» برای «موفق نشان دادن دیپلماسی» از جمله ویژگی‌های راهبردی دستگاه سیاست خارجی در دولت سیزدهم است.

علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه امروز پنج شنبه ۲۶ خرداد ماه در اجلاس کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، دانشگاه تهران گفت: سرعت و شتاب «قطار دیپلماسی» در گرو «هم‌افزایی ملی» در موضوعات سیاست خارجی است، لذا دستاوردهای سیاست خارجی طی ده ماه گذشته بیش از آن مرهون تلاش انفرادی وزارت خارجه در میدان‌های منطقه‌ای و جهانی باشد، ناشی از رویکرد هوشمندانه دستگاه دیپلماسی در استفاده حداکثری از همه ظرفیت‌های ملی و فراملی برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با بیان اینکه اهتمام جدی برای پرهیز از «هزینه‌کردن از گنجینه سیاست خارجی» برای «موفق نشان دادن دیپلماسی» از جمله ویژگی‌های راهبردی دستگاه سیاست خارجی در دولت سیزدهم است، گفت: به عبارت دیگر برای این که خود را مردان موفق در میدان دیپلماسی نشان دهیم، حاضر نیستیم تا در قبال اصول و مبانی سیاست خارجی و خطوط قرمز نظام تساهل و تسامح کنیم، بلکه هنر دیپلماسی آن است که مردان خود را فدا کند تا اهداف سیاست خارجی محقق شود.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: ما در وزارت امور خارجه به اصل کنشگری فعال در عرصه سیاست خارجی به‌شدت باورمند و پایبندیم و لذا هرگونه رویکرد تعاملی را با «پاداش» متقابل ترویج می‌کنیم و هرگونه رویکرد تقابلی را با «هزینه‌مندسازی» منزوی می‌سازیم.

وی همچنین به تهدیدزدایی و فرصت‌یابی در دستگاه دیپلماسی اشاره کرد و گفت: «تهدیدزدایی» و «فرصت ربایی» دو روی سکه نقش‌آفرینی دستگاه دیپلماسی در میدان تحولات سریع، متنوع و گسترده منطقه‌ای و جهانی است.

ارسال نظر

پربازدیدترین