|
| کد مطلب: ۸۸۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد

سعید خطیب‌زاده: آمریکا پاسخ‌های مورد انتظار را نداده است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: رفت و برگشت‌هایی بوده و آمریکا پاسخ‌های مورد انتظار را نداده است.

سعید خطیب‌زاده: آمریکا پاسخ‌های مورد انتظار را نداده است

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) دهم خرداد ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره اظهارات رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران مبنی بر این‌که شانس رسیدن به توافق در حد پایین است و اظهارات مقامات فرانسه در این خصوص و اتفاقات اخیر از جمله ترور شهید صیاد خدایی این‌که آیا این‌ها به معنای به بن بست رسیدن توافق است؟ نیز گفت: اظهاراتی که برخی مقامات آمریکایی با طراحی و یا پاسخ به داخل خود مطرح می‌کنند ملاک ما برای اظهارنظر نیست. در حوزه مذاکرات وین کنش ما کاملا روشن است و واکنشی به اظهاراتی که با مصارف داخلی بیان می‌شود نداریم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان کرد: آنچه برای ما مهم است پیام‌هایی است که از مجاری مرسوم بین ما و آمریکا در حال رفت و برگشت است و ایران در آن مسیر ابتکارات خود را ارائه کرده است. رفت و برگشت‌هایی بوده و آمریکا پاسخ‌های مورد انتظار را نداده است. اگر آمریکا از تذبذب در رفتار فاصله بگیرد و تصمیم سیاسی را بگیرد و اعلام کند بن بستی نیست و می‌توان گفت درصد باقیمانده از توافق را نهایی کرد.

خطیب‌زاده خاطرنشان کرد: الان مکث در گفت‌وگوها به دلیل بی پاسخ گذاشتن ابتکاراتی است که ایران و اروپا دادند و باید ببینیم چه زمانی آمریکا می‌خواهد تصمیم خود را اعلام کند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین