|
| کد مطلب: ۸۸۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد

خطیب‌زاده: قرار نیست در برجام تغییری انجام شود

به گفته سخنگوی دستگاه دیپلماسی، گفت‌وگوها در وین با رعایت تمام مفاد برجام در جریان است و قرار نیست در برجام تغییری انجام شود.

خطیب‌زاده: قرار نیست در برجام تغییری انجام شود

باشگاه خبرنگاران نوشت: سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری،  گفت: موضوعات باقیمانده در گفت‌وگوهای وین برای همه به صورت روشن گفته شده و در ۱۱ ماه مذاکرات همواره گفتیم تا زمانی درباره همه چیز توافق نشود درباره هیچ چیز توافق نمی‌شود؛ امروز هم توافقی در دسترس نداریم که درباره آن صحبت کنیم.

به گفته خطیب زاده گفت‌وگوها در وین با رعایت تمام مفاد برجام در جریان است و قرار نیست در برجام تغییری انجام شود؛ بنابراین  دو سند برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد ، سنجه و معیار حرکت است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره علت توقف مذاکرات و این‌که آیا بحث ماندن سپاه پاسداران در فهرست تروریستی عامل این توقف است گفت: توقف مذاکرات موضوعات باقیمانده بین ایران و آمریکا بیش از یک موضوع است.

بیش از یک ماه از توقف گفت‌وگوها بین ایران و ۴+۱ با هدف لغو تحریم‌ها گذشته و خروج سپاه پاسداران ا از فهرست تروریسم از جمله موانع پیش روی گفت‌وگوهاست.

ششم فروردین امسال آقای امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان، با اشاره به برخی اختلافات بین ایران و آمریکا در جریان مذاکرات وین گفت که  خروج سپاه از فهرست‌ تحریم‌های آمریکا «از موضوعات اصلی ایران در مذاکرات است»

پیش از این جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، خروج سپاه پاسداران از فهرست مذکور را تلویحا تایید کرده بود.

به گفته خطیب زاده، به نظر می‌آید واشنگتن سیاست تاخیر را در پیش گرفته و هر زمان آمریکا درباره چند موضوع باقیمانده پاسخ دهد به وین برمی‌گردیم. جو وین همچنان آماده توافق است.

ارسال نظر

پربازدیدترین