|
| کد مطلب: ۹۳۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد

ارتباط افزودنی‌های غذایی با خطر ابتلای نوزادان به آلرژی

آلرژی‌ غذایی یک بیماری‌ شایع و بالقوه جدی است و زمانی بروز می‌کند که سیستم ایمنی بدن با نشانه‌هایی از خارش خفیف گرفته تا تنگی نفس شدید به اجزای خاصی از غذاها واکنش نشان دهد.

ارتباط افزودنی‌های غذایی با خطر ابتلای نوزادان به آلرژی
در یک مطالعه جدید که به‌تازگی در نشریه Frontiers in Allergy منتشر شد، کارشناسان آنس (Anses) یا اداره غذای فرانسه دریافتند نانوذرات غیرآلی که به جای افزودنی‌های غذایی استفاده می‌شوند از سد جفت عبور می‌کنند و جنین‌ را در معرض خطر بالاتر ابتلا به آلرژی‌های بالقوه خطرناک در نوزادی قرار می‌دهد.

"کارین ادل‌پیشنت" - نویسنده همکار این مطالعه - در بیانیه‌ای گفت: با توجه به خواص ایمونوتوکسیک و مرگبار نانوذرات، قرار گرفتن در معرض آن‌ها ممکن است تبادلات مفید ریزاندامگان [میکروبیوتا] میزبان‌روده را مختل کند و در سد روده و رشد سیستم ایمنی مرتبط با روده در جنین و نوزاد تداخل ایجاد می‌کند.

وی افزود: این با همه‌گیری اختلال‌های مربوط به سیستم ایمنی در کودکان مانند آلرژی‌های غذایی‌ ـ که نگرانی مهمی برای سلامت عمومی است‌ــ ارتباط دارد.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، این کارشناسان گفتند: پیامدهای زودهنگام قرار گرفتن در معرض نانوذرات در ۱۰۰۰ روز اول عمر، مستلزم مطالعات بیشتر است تا مشخص شود آیا قرار گرفتن در معرض نانوذرات در دوران بارداری به غیر از سایر اختلال‌های مربوط به سیستم ایمنی، زمینه‌ساز بروز آلرژی غذایی می‌شود یا خیر؟

 

 

ارسال نظر

پربازدیدترین