|
| کد مطلب: ۹۳۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد

آیا به بادام زمینی حساسیت دارید؟/ با این روش با آلرژی خداحافظی کنید

محققان استرالیایی در یک تحقیق جدید و با استفاده از روشی ابداعی سعی کرده اند بر حساسیت کودکان نسبت به بادام زمینی غلبه کرده و مشکل این کودکان را رفع کنند.

آیا به بادام زمینی حساسیت دارید؟/ با این روش با آلرژی خداحافظی کنید
منبع: سینا پرس |

برخی افراد و به ویژه کودکان، نسبت به بادام زمینی و فرآورده های آن، آلرژی یا حساسیت دارند. از آنجایی که گرما می‌تواند بر ساختار و واکنش‌پذیری ایمنی بادام‌زمینی تأثیر بگذارد، گروهی از محققان بین المللی اخیرا سعی کردند، با جوشاندن و سپس بو دادن این دانه محبوب، به غلبه کودکان بر این نوع آلرژی کمک کنند.

آن ها در این آزمایش کارآزمایی بالینی، از مشارکت ۷۰ کودک ۶ تا ۱۸ ساله مبتلا به آلرژی به بادام زمینی استفاده کردند. این کودکان به سه گروه مختلف تقسیم شدند. گروه اول بادام زمینی پخته شده به مدت ۱۲ ساعت را در ۱۲ هفته دریافت کرد، در حالی که گروه دوم بادام زمینی پخته شده به مدت ۲ ساعت را به مدت ۲۰ هفته و گروه سوم، تنها بادام زمینی بوداده را به مدت ۲۰ هفته دریافت کردند. پس از طی این مدت، به این افراد بادام زمینی بوداده به میزان ۱۲ عدد در روز داده شد.

نتایج این بررسی ها نشان داد: آب پز کردن اولیه بادام زمینی می تواند حساسیت و آلرژی را به شکلی قابل توجه و بدون به جا گذاشتن کمترین عوارض جانبی در کودکان کاهش دهد.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین