|
| کد مطلب: ۹۱۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد

تاثیر فست‌فودها بر سلامت روان

سبک‌ زندگی همه ما با تغییر شیوه زندگی از سنتی به مدرنیسم دستخوش تغییر قرار گرفته است. زندگی ماشینی سیطره‌اش را بر زندگی ما گسترده و سبب شده برای آنکه بتوانیم به سرعت تغییرات تکنولوژی و دیجیتال که لازمه این نوع زندگی است برسیم، برخی از عادات و رفتارهای خود را کنار گذاشته و آنها را با سبک زندگی جدید هماهنگ کنیم.

تاثیر فست‌فودها بر سلامت روان

یک  متخصص تغذیه، با اشاره به اینکه فست‌فودها سرشار از نیترات است که می‌تواند سلامت مردم را تا حدود زیادی به خطر بیندازد. غذاهای آماده می‌تواند روی دستگاه عصبی افراد تاثیر بگذارد که نتیجه آن می‌شود سردردهای عصبی و پرخاشگری. این بماند که این مواد شادابی پوست را از بین‌ می‌برد و می‌تواند سبب خارش پوست، اختلال در دستگاه تنفس و سرفه و آسم هم بشود.

مریم موسوی، به دو سالی که کرونا در کشور ما مرگ‌ومیرهای زیادی را رقم زد اشاره کرده و می‌گوید: «یکی از مهم‌ترین عواملی که در دوران کرونا اهمیت زیادی داشت تقویت سیستم‌ ایمنی بدن بود این در حالی‌ است که این فست‌فودها تا میزان زیادی باعث تضعیف سیستم‌ ایمنی بدن انسان نیز می‌شود زیرا این مواد، بیش از نیاز بدن انرژی ایجاد می‌کند و متعاقب آن افزایش وزن و کمبود مواد غذایی و گرسنگی سلول در بدن اتفاق می‌افتد.»

 

ارسال نظر

پربازدیدترین