|
| کد مطلب: ۹۶۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد

علاقه مدیرعامل مایکروسافت به اشعار مولانا

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، به محض مواجهه با هوش مصنوعی جدید بینگ، درخواست ترجمه‌ی اشعار مولانا به انگلیسی را مطرح کرد و «نتیجه جادویی بود.»

علاقه مدیرعامل مایکروسافت به اشعار مولانا
منبع: زومیت |

مایکروسافت شب گذشته در رویدادی غیرمنتظره، از تزریق هوش مصنوعی به موتور جست‌وجوی بینگ و مرورگر اج خبر داد. بینگ از هوش مصنوعی جدیدی استفاده می‌کند که نتیجه‌ی همکاری مایکروسافت و OpenAI است و به‌طور ویژه برای موتورهای جست‌وجو توسعه داده شده. مایکروسافت ادعا می‌کند که هوش مصنوعی بینگ پیشرفته‌تر از ChatGPT است.

مایکروسافت می‌گوید اضافه شدن هوش مصنوعی به موتور جست‌وجوی بینگ، پیدا کردن پاسخ سؤالات را بسیار ساده‌تر می‌کند. در حال حاضر تقریبا نیمی از تمامی سؤالاتی که در وب پرسیده می‌شوند، بدون پاسخ باقی می‌مانند.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، اعتقاد دارد که دوران جدیدی برای موتورهای جست‌وجو از راه رسیده است. بینگ و اج جدید به‌لطف هوش مصنوعی در نقش کمک‌خلبان برای جست‌وجو در وب عمل خواهند کرد.

نادلا ضمن تأکید بر اهمیتی که OpenAI برای امنیت قائل است، می‌گوید اضافه شدن هوش مصنوعی این شرکت به بینگ تجربه‌ی کار با وب را متحول می‌کند. نادلا می‌گوید شرکت‌ها سال‌ها است که از هوش مصنوعی در موتورهای جست‌وجو استفاده می‌کنند، اما پیشرفت‌های جدید باعث شده است کارکرد هوش‌های مصنوعی متنوع‌تر شود.

نادلا می‌گوید در روند تعلیم دیتابیس هوش مصنوعی، نیروهای انسانی نیز دخالت داشته‌اند تا پاسخ‌ها قابل‌فهم‌تر باشند. همچنین مایکروسافت تلاش زیادی کرده است که از ورود داده‌های مضر به قابلیت چت بینگ جلوگیری کند.

در روش سنتی وقتی از موتور جست‌وجو سؤال بپرسید، فهرستی از لینک‌ها به شما نمایش داده می‌شود. با ورود کاربر به لینک، تولیدکننده‌ی محتوا می‌تواند از متنی که خلق کرده است درآمد کسب کند. با این‌حال به دلیل تزریق هوش مصنوعی به بینگ، این موتور جست‌وجو قرار است سؤالات را به‌طور مستقیم پاسخ دهد. این هوش مصنوعی بر اساس متن‌هایی تعلیم داده شده است که توسط بقیه خلق شده‌اند و پاسخ مستقیم باعث کاهش ورود کاربران به لینک‌ها می‌شود.نادلا می‌گوید مدل هوش مصنوعی جدید را اولین بار در تابستان ۲۰۲۲ دیده و از توانایی‌های آن حیرت‌زده شده است: «بچه که بودم آرزو داشتم اشعار مولانا را بخوانم و سپس به اردو و انگلیسی ترجمه‌اش کنم... این خواسته را در مدل وارد کردم و بینگ انجامش داد... نتیجه جادویی بود. آنجا بود که گفتم این ابزاری متفاوت است.»

 

ارسال نظر

پربازدیدترین