|
| کد مطلب: ۱۱۸۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد

مزرعه دریایی با فناوری پیشرفته در چین + ویدئو

مزرعه دریایی چین با گردشگری در صنعت ماهیگیری ادغام شده است.

مزرعه دریایی با فناوری پیشرفته در چین + ویدئو

به گزارش رویترز، مجتمع مزرعه دریایی "چنگ‌های شماره ۱ "، با فناوری پیشرفته، نمونه‌ای خوب است که نشان‌دهنده مدل تولید جدید چین است که گردشگری را در صنعت ماهیگیری ادغام می‌کند و در تابستان امسال به عنوان یک آکواریوم، یک سکوی تماشا و یک نقطه ماهیگیری، انبوهی از بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌کند.

در حدود دو کیلومتری سواحل شهر یانتای، در شرق استان شاندونگ چین، جنگ‌های شماره ۱ به شکل یک "گل" غول پیکر با سه "گلبرگ"در آب هاست که در واقع قفس‌های دایره‌ای دریایی پرورش ماهی با قطر ۴۰ متر هستند.

با حرکت ماهی در داخل، این"گل" می‌تواند سالانه ۲۰۰۰۰۰ ماهی آب شور با کیفیت بالا پرورش دهد. تولید سالانه آن می‌تواند به حدود ۱۵۰۰۰۰ کیلوگرم برسد. بین فاز ۱ و فاز ۲ پروژه یک فضای پرورش ماهی به مساحت ۴۰۰۰۰۰ متر مکعب وجود دارد که می‌تواند تا یک میلیون ماهی پرورش دهد. علاوه بر پرورش ماهی، فاز ۲ یک مقصد سرگرمی مورد توجه گردشگران را فراهم می‌کند، دارای هتل ها، رستوران‌ها و سالن نمایشگاه علوم دریایی در فضای داخلی عظیم خود است که هفت طبقه با مساحت کل ۱۰۰۰۰ متر مربع است.

طرح شماره ۱ چنگ‌های که با ۱۲۰۰۰ تن فولاد ساخته شده است بر روی ۲۱۹ شمع و ستون محکم ایستاده است و می‌تواند تا سطح ۱۲ طوفان را تحمل کند. همچنین دارای سامانه پیشرفته دفع فاضلاب و زباله و سامانه انرژی پاک برای جلوگیری از آلودگی است.

چین با ۱۸۰۰۰ کیلومتر خط ساحلی و سه میلیون کیلومتر مربع وسعت دریا، بالقوه عظیمی برای چنین مزارع دریایی دارد. تنها در یانتای، ۱۸ مجتمع ملی مزرعه داری دریایی درست مانند چنگ‌های شماره ۱ ساخته شده است.

گردشگر آقا: بودن این جا به من یک تجربه خوب و همه جانبه غوطه ور شدن می‌دهد. همان طور که این مجموعه در دریا ساخته شده است، احساس می‌کنم که گویی با زیردریایی به سمت دریا می‌روم.

کودک گردشگر پسر: ما کودکان در این جا می‌توانیم چیز‌های زیادی علمی از حیات دریایی یاد بگیریم.

گردشگر خانم: ما فاضلاب را جمع‌آوری می‌کنیم و سپس قبل از انتقال آن‌ها به ساحل و شبکه شهری، روی آب‌های تیره و خاکستری، تصفیه کامل انجام می‌دهیم. در مورد زباله‌های جامد نیز آن‌ها را به طور منظم جمع آوری، دسته بندی، بسته‌بندی می‌کنیم و سپس به ساحل حمل می‌کنیم تا طبقه بندی و بازیافت شوند.

ارسال نظر

پربازدیدترین