|
| کد مطلب: ۱۱۸۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد

آتلانتیس گمشده چین پس از ۶۰۰ سال کشف شد!

غواصان در زیر آب یک شهر باستانی چینی کاملا حفظ شده کشف کردند. این شهر باستانی با نام آتلانتیس شرق شناخته می‌شود.

آتلانتیس گمشده چین پس از ۶۰۰ سال کشف شد!
منبع: همشهری |

به گزارش thearchaeologist، شهر شیچنگ چین در سال ۱۹۵۹ دچار سیل شد و سپس فراموش شد. با کشف مجدد اخیر، غواصان می‌توانند شهری ۶۰۰ ساله در زیرآب را کاوش کنند. 

شهر زیر آب شیچنگ که به آن لقب «آتلانتیس شرق» داده‌اند، کپسول زمانی باشکوه و مرموز از دوره امپراتوری چین است. این شهر با معماری سنگی مربوط به سلسله‌های مینگ و چینگ (که از سال ۱۳۶۸ تا ۱۹۱۲ حکومت کردند) در ۴۰ متری زیر دریاچه «Qiandao» در استان ژجیانگ، در ۴۰۰ کیلومتری جنوب شانگهای، کاملا حفظ شده است.

برخلاف آتلانتیس افسانه‌ای، شیچنگ - که در زبان ماندارین به معنای شهر شیر است - به صورت تعمدی در سال ۱۹۵۹ زیر آب رفت تا راه را برای سد «Xin'an» و ایستگاه برق‌آبی مجاور آن باز کند. نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر برای این پروژه از این شهر نقل مکان کردند که خانواده برخی از آنها قرن‌ها ساکن آن منطقه بودند. 

شهر چینی ۶۰۰ ساله‌ای که زیر آب سالم مانده است! | از این شهر باستانی عجیب چه می‌دانیم؟

 

این شهر در سال ۲۰۰۱ زمانی که دولت چین یک سفر اکتشافی برای دیدن آنچه ممکن است از کلان‌شهر گمشده باقی مانده باشد، ترتیب داد، دوباره کشف شد. علاقه به این شهر در سال ۲۰۱۱، زمانی که «نشنال جئوگرافیک چین» عکس‌ها و تصاویر دیده‌نشده‌ای از این شهر منتشر کرد، بیشتر شد. 

اکتشافات و عکس‌های زیر آب نشان داده‌اند که شهر دارای پنج دروازه ورودی است، (برخلاف چهار دروازه سنتی) با دو دروازه رو به غرب و همچنین دروازه‌هایی در جهت‌های اصلی دیگر. خیابان‌های عریض شهر دارای ۲۶۵ طاق‌نما هستند که دارای سنگ‌کاری‌هایی به شکل شیر، اژدها، ققنوس و کتیبه‌های تاریخی هستند که قدمت برخی از آنها به سال ۱۷۷۷ می‌رسد. اعتقاد بر این است که قدمت دیوارهای شهر به قرن شانزدهم باز می‌گردد.

با وجود اینکه شیچنگ زیر آب است، به خوبی حفظ شده است. آب در واقع آن را از باد، باران و فرسایش خورشید محافظت می‌کند. امروزه، غواصان حرفه‌ای می‌توانند با کمک اپراتورهای غواصی مانند «Big Blue» و «Zi Ao Diving Club» که بین آوریل و نوامبر غواصی های منظم انجام می‌دهند، به تماشای این شهر زیر آب یروند. از آنجایی که شهر هنوز به طور کامل نقشه‌برداری نشده‌، این غواصی همچنان «اکتشافی» در نظر گرفته می‌شود.

ارسال نظر

پربازدیدترین