|
| کد مطلب: ۱۱۷۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد

اطلاعات شخصی میلیون‌ها آمریکایی هک شد

آژانس‌های ایالتی آمریکا اعلام کردند اطلاعات میلیون‌ها نفر در لوئیزیانا و اورگُن طی حمله سایبری گسترده‌ به دولت فدرال ایالات متحده، به سرقت رفته است.

اطلاعات شخصی میلیون‌ها آمریکایی هک شد
منبع: فارس |

یک هک بر 3.5 میلیون شهروند ایالت اورگن و لوئیزیانا با گواهینامه رانندگی یا کارت شناسایی ایالتی تأثیر گذاشته است. کیسی تینگل، یک مقام ارشد در دفتر فرماندار لوئیزیانا، روز جمعه گفت که بیش از 6 میلیون اطلاعات به خطر افتاده است.

ایالت ها کسی را به طور خاص مقصر هک نکردند، اما مقامات فدرال ادعا کرده اند که یک باند باج افزار روسی مقصر است. هکرها از نقص یک نرم افزار محبوب انتقال فایل به نام « MOVEit » که توسط شرکت پراگرس مستقر در ماساچوست ساخته شده، سوء استفاده کردند.

سی ان ان اولین بار روز پنجشنبه گزارش داد که چندین آژانس فدرال ایالات متحده، از جمله وزارت انرژی، دچار مشکل شدند. منابع متعدد روز جمعه به سی ان ان گفتند که دفتر مدیریت پرسنل ایالات متحده نیز تحت تأثیر این هک گسترده قرار گرفته است. مقامات آمریکایی این حمله سایبری را یک هک فرصت طلبانه و با انگیزه مالی توصیف کرده اند که باعث اختلال در خدمات آژانس نشده است.

لیست قربانیان در حال افزایش است

لیست قربانیان تایید شده بعد از ظهر جمعه پس از آن افزایش یافت که غول مشاوره چندملیتی «ای‌اوان» به سی ان ان گفت که فایل‌های مربوط به تعداد منتخبی از مشتریان توسط هکرها در نقض MOVEit قابل دسترسی بوده است. سایر شرکت‌های بزرگ، از جمله بی‌بی‌سی و بریتیش ایرویز و دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه جورجیا نیز تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

دفتر جان بل ادواردز فرماندار لوئیزیانا در بیانیه ای اعلام کرد که هیچ نشانه ای مبنی بر فروش یا انتشار داده های دزدیده شده توسط هکرها وجود ندارد. مقامات آمریکایی و مدیران شرکت‌های بزرگ در سرتاسر کشور به دنبال نشانه‌هایی از داده‌های دزدیده شده و تلاش برای جلوگیری از اخاذی هکرها از قربانیان هستند.

یک آژانس فدرال دیگر هم ضربه خورد

مقامات گفتند که «دفتر مدیریت پرسنل» یکی از چندین آژانس فدرال است که تحت تأثیر هک گسترده قرار گرفته است. مقامات هنوز در حال بررسی هستند که چه اطلاعاتی در این دفتر ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. این آژانس مسئول منابع انسانی، بازنشستگی و سایر خدمات است. آدام هاج، سخنگوی شورای امنیت ملی این هفته در بیانیه‌ای گفت: دولت بایدن بر واکنش سریع به حوادث سایبری تمرکز کرده است.

پیش از این اطلاعات شخصی 237هزار کارمند فعلی و سابق دولت فدرال در وزارت حمل و نقل ایالات متحده افشا شده بود. این حادثه نمونه ای از حمله مجرمان سایبری بود که یک وزارت را هدف قرار دادند و  اکنون سؤالاتی را در مورد پروتکل های امنیت سایبری این کشور  ایجاد می کند. هکرها در ماه می 2021، بزرگترین خط لوله سوخت در ایالات متحده را هدف قرار دادند که باعث شد اپراتورها برای مدت کوتاهی آن را تعطیل کنند و باج چند میلیون دلاری را پرداخت کنند.

ارسال نظر

پربازدیدترین