|
| کد مطلب: ۱۱۷۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد

رژه سیاره‌ها در آسمان فردا شب

شرایط مدار سیارات آن‌ها را به گونه‌ای قرار داده که از چشم ناظر زمینی انگار در یک راستا قرار گرفته‌اند و این اتفاق فرداشب قابل رصد است.

رژه سیاره‌ها در آسمان فردا شب
منبع: فارس |

 براساس گزارش«In-The-Sky.org» مرحله ماه نو در 18 ژوئن (فردا 28خرداد) رخ می دهد. ماه نو اغلب به عنوان فاز نامرئی نامیده می شود، زیرا سمت نورانی ماه رو به خورشید است و در نتیجه برای ما از روی زمین قابل مشاهده نیست.

ماه نو به این معنی است که ماهی برای دیدن وجود ندارد، بسیاری از فرهنگ ها این مرحله را به عنوان یک شروع تازه یا شروع جدید می‌دانند.

در این شرایط ماه دیده نمی شود؛ اما می توانید اجرام آسمانی کم نورتر مانند سیارات و ستارگان که در هنگام وجود نور درخشان ماه قابل رویت نیستند را ببینید. در واقع، تماشاگران آسمان شاهد رژه سیاره‌ای خواهند بود، زیرا زحل، نپتون، مشتری، اورانوس و عطارد چند ساعت قبل از طلوع خورشید در 18 ژوئن، درست پس از ماه نو، صف می‌کشند.

توجه داشته باشید که رصد برخی از این سیارات حتی با تلسکوپ دشوار است. مشتری و زحل بسیار درخشان و به راحتی قابل مشاهده خواهند بود. عطارد کمی تیره‌تر است، اگرچه هنوز با چشم غیرمسلح قابل مشاهده است. همانطور که سایت EarthSky اشاره می کند، تشخیص اورانوس حتی با آسمان تاریک نیز دشوار است.

پیش از این ترکیب دیگری از پنج سیاره در ماه مارس(اسفند-فروردین) با آرایشی کمی متفاوت تر از اکنون رخ داده بود. در ماه جولای(تیر-مرداد) هم ترازی سه سیاره مریخ، زهره و عطارد اتفاق خواهد افتاد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که مدارهای سیارات، آن‌ها را در یک سمت خورشید از منظر زمین ردیف می‌کنند.

ارسال نظر

پربازدیدترین