|
| کد مطلب: ۱۱۵۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد

عکس| سیارکی با سرعت 49095 کیلومتر امروز به سمت زمین می‌آید!

اکثر سیارک‌ها پس از آنکه از مدار اصلی خود خارج می‌شوند، در فضا سرگردان می‌شوند؛ این سیارک‌ها اغلب از کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری می‌آیند.

عکس| سیارکی با سرعت 49095 کیلومتر امروز به سمت زمین می‌آید!

این سیارک‌ها مداری بیضوی دارند و اغلب دارای چرخش‌های نامنظم هستند و در فضا سرگردان‌اند، اما پرسش اینجا است که آیا این سیارک‌ها می‌توانند به سیاره‌ها آسیب بزنند؟

ناسا می گوید که نیروهای گرانشی اعمال شده توسط سیارات در منظومه شمسی می‌تواند بر مسیر حرکت این سیارک‌ها تأثیر بگذارد و باعث شود که آنها به طور غیرقابل پیش‌بینی به سمت منظومه شمسی داخلی از جمله زمین حرکت کنند. گفتنی است که آزمایشگاه نیروی محرکه جت ناسا به صورت دائمی بر روی فعالیت این سیارک‌های خطرناک نظارت می‌کند.

اخیرا ناسا داده‌هایی را در خصوص سیارکی که به سمت زمین می‌اید منتشر کرده‌ و در این خصوص ابراز نگرانی کرده‌است؛ سیارکی که پیش‌بینی می‌شود به شکل خطرناکی از کنار زمین عبور کند.

سیارک مورد بحث ۲۰۲۳ ll نام دارد و قطر آن بیش از ۳۳ متر است و براساس تازه‌ترین افشاگری ناسا انتظار می‌رود امروز در ۱۰ ژوئن به زمین نزدیک شود و در مسافت ۷.۵ میلیون کیلومتری نزدیک زمین قرار گیرد، اگر یک سیارک در این فاصله قرار گیرد، آژانس فضایی آن را به عنوان بالقوه خطرناک شناسایی می کند و در این خصوص هشدارهایی را صادر می‌کند.

سیارکی با سرعت 49095 کیلومتر امروز به سمت زمین می‌آید!/ عکس

طبق داده‌هایی که ناسا به اشتراک گذاشته‌است، این سیارک با سرعتی بالغ بر ۴۹۰۹۵ کیلومتر در ساعت در فاصله ۱.۳۷ میلیون مایلی، از کنار زمین گذر خواهد کرد؛ این سیارک توسط اخترشناسان در تاریخ ۲۶ مه ۲۰۲۳ کشف شده بود و در گروه آپولو طبقه‌بندی شده بود.

طبق گزارش sky.org، این سیارک هر ۵۹۲ روز یک دور به دور خورشید می گردد. خوشبختانه، این سیارک به عنوان یک سیارک بالقوه خطرناک طبقه‌بندی نشده‌است. با این حال، با توجه به این واقعیت که انتظار می‌رود گذر بسیار نزدیکی داشته باشد، حفظ نظارت مداوم بر روی این سنگ فضایی عظیم برای جلوگیری از هر گونه اتفاق ناگوار بسیار مهم است.

ارسال نظر

پربازدیدترین