|
| کد مطلب: ۱۰۹۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد

۱۰ راهکار نه‌ چندان گران برای بهبود وضعیت کامپیوتر

آیا زمانی که با انجام کارهای نه‌چندان گران‌قیمت می‌توانید عمر دوباره‌ای به کامپیوتر خود ببخشید، ارتقای گسترده و صرف هزینه‌های هنگفت منطقی است؟ در این مطلب به ۱۰ راهکار می‌پردازیم که حتی با افزایش هنگفت قیمت ارز و شرایط اقتصادی فعلی، چندان هم هزینه‌بر نیستند و با انجام این موارد می‌توانید وضعیت کامپیوتر خود را بهبود ببخشید.

۱۰ راهکار نه‌ چندان گران برای بهبود وضعیت کامپیوتر

به طور کلی مصرف‌گرایی از جمله پدیده‌هایی است که روز‌به‌روز شدید‌تر می‌شود و در زمینه‌ی تکنولوژی این موضوع بیشتر به چشم می‌آید. به طور مشخص در تمام تبلیغات به کاربران القا می‌شود که باید از جدیدترین محصولات موجود در بازار استفاده کنند و محصولی که مثلا دو سال قبل خریداری کرده‌اند دیگر اصلا مناسب نیست و باید کنار گذاشته شود. اما واقعیت این است که به غیر از گیمرهایی که می‌خواهند جدیدترین بازی‌ها را با رزولوشن ۴K و بهترین کیفیت اجرا کنند و افرادی که مثلا می‌خواهند مدل‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌ای را توسعه دهند، اکثریت کاربران تا سال‌ها بدون هیچ مشکلی می‌توانند نهایت لذت را از سیستم نه‌چندان گران‌قیمت خود ببرند.

بنابراین اگر یک کاربر معمولی هستید و به سخت‌افزارهای گران‌قیمت و به‌شدت پیشرفته نیازی ندارید، لازم نیست چندان نگران قدیمی شدن کامپیوتر خود باشید. اما در هر صورت واقعیت این است که بعد از چند سال استفاده، ممکن است سرعت کامپیوتر پایین‌تر از حد انتظار شما باشد. اما به جای اینکه کل قطعات را ارتقا دهید و هزینه‌ی هنگفتی روی دست خود بگذارید، می‌توانید از راهکارهای مقرون‌به‌صرفه استفاده کنید که در ادامه به ۱۰ مورد از این راهکارها اشاره می‌کنیم.

استفاده از حافظه SSD به عنوان درایو بوت

افزایش ظرفیت رم

بررسی برنامه‌های نصب شده

پاک کردن سیستم‌عامل و نصب دوباره‌ی‌ آن

در نظر گرفتن یک سیستم‌عامل جدید

تمیز کردن کیس یا لپ‌تاپ

ارتقای فن‌ها و خنک‌کننده‌ی پردازنده

تعویض خمیر سیلیکون

افزایش تعداد پورت یا دریافت قابلیت وای‌فای و بلوتوث

جایگزین کردن مانیتور و دیگر وسایل

ارسال نظر

پربازدیدترین