|
| کد مطلب: ۱۰۰۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد

بیگ دیتا (BIG DATA) چیست؟

فناوری بیگ دیتا (Big Data) یا کلان داده در عصر دیجیتالی امروز می‌تواند به تجزیه‌وتحلیل داده‌های گسترده و بهره‌مندی هدفمند از آن‌ها کمک کند.

بیگ دیتا (BIG DATA) چیست؟
منبع: دیجیاتو |

فناوری بیگ دیتا (Big Data) یا کلان داده در عصر دیجیتالی امروز می‌تواند به تجزیه‌وتحلیل داده‌های گسترده و بهره‌مندی از آن‌ها کمک کند.

در جامعه امروز روزانه حجم گسترده‌ای از داده‌ها ایجاد شده و حجم داده‌های تولیدی لحظه‌به‌لحظه بیشتر می‌شود. مطمئناً با افزایش باورنکردنی تعداد سیستم‌ها و دستگاه‌های دیجیتالی و گسترش استفاده از فناوری‌هایی مانند اینترنت اشیا و هوش مصنوعی، در آینده در تمام حوزه‌های دیجیتالی با سونامی عظیمی از داده‌ها مواجه خواهیم شد.

اگرچه با بهره‌مندی از داده‌های مختلف می‌توان به تصمیم‌گیری بهتر، اتخاذ رویکرد و راه‌حل‌های مناسب و همچنین بهبود عملکرد کسب‌وکارها و صنایع مختلف کمک کرد، اما برای تحقق این‌ هدف باید داده‌ها به‌شکل مناسبی پردازش و تجزیه‌وتحلیل شوند. مطمئناً در آینده روش‌های قدیمی یا حتی روش‌های متداول کنونی برای پردازش و تجزیه‌وتحلیل حجم گسترده‌ای داده‌ها کافی نیستند. اینجاست که  بیگ دیتا  به کمک ما می‌آید.

کلمه بیگ دیتا یا  کلان داده  برای تعریف داده‌های گسترده و پیچیده پردازش‌نشده استفاده می‌شود. پردازش کلان داده‌ها با استفاده از ابزارهای متداول امروزی دشوار و البته زمان‌بر است؛ اما اجازه دهید قبل از اینکه بیشتر در مورد مفهوم توضیح دهیم، ببینیم اصولاً به چه داده‌هایی کلان داده یا بیگ دیتا گفته می‌شود.

ارسال نظر

پربازدیدترین