|
| کد مطلب: ۱۰۹۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد

انتشار تصویری باورنکردنی از مریخ با آسمان آبی توسط هلیکوپتر نبوغ ناسا

همچنین در این تصویر مریخ‌نورد استقامت نیز قابل مشاهده است که در دوردست‌ها مریخ را کاوش می‌کند.

انتشار تصویری باورنکردنی از مریخ با آسمان آبی توسط هلیکوپتر نبوغ ناسا
منبع: دیجیاتو |

هلیکوپتر  نبوغ  (Ingenuity) ناسا در پنجاه‌ویکمین پرواز خود، عکس خیره‌کننده‌ای از سیاره غبارآلود  مریخ  گرفت که  آسمان آبی  آن را نشان می‌دهد. همچنین در این تصویر مریخ‌نورد  استقامت  (Perseverance) ناسا نیز حضور دارد که در دوردست‌ها درحال کاوش در سطح سیاره سرخ است.

همان‌طور که PetaPixel در گزارش خود اشاره می‌کند، تصویر جدید نبوغ از این نظر بسیار جالب است که در مقایسه با عکس‌های قبلی، کمتر حس دنیای بیگانه را برای بیننده القا می‌کند. درواقع سیاره سرخ در این تصویر بیشتر شبیه به مناطق بسیار خشک زمین است. برای مقایسه، می‌توانید تصویر منتشرشده توسط مریخ‌نورد استقامت در بهمن‌ماه سال گذشته را مشاهده کنید که در آن ابرهای سیاره سرخ منظره ترسناکی را ایجاد کرده بودند.

مریخ‌نورد استقامت

گزارش مأموریت جدید نبوغ در مریخ

براساس گزارش دقیق ناسا در مورد فعالیت‌های اخیر نبوغ، این هلیکوپتر در طول پرواز شماره 51 خود که روز شنبه، 2 اردیبهشت‌ماه، انجام شد، مسافت 188 متری را در مدت‌زمان 136.9 ثانیه طی کرد. همچنین Ingenuity در طول این پرواز موفق شد تا ارتفاع 12 متری بالا برود که شش متر کمتر از رکورد آن است.

هلیکوپتر نبوغ و مریخ‌نورد استقامت ناسا تاکنون در حین کشف شواهد و اطلاعات جدید از مریخ، به نوبت از یکدیگر عکس گرفته‌اند. هفته گذشته نیز ناسا عکس زیر را از Ingenuity در توییتر منتشر کرد که توسط Perseverance گرفته شده است.

هلیکوپتر نبوغ

در این تصویر مقداری گرد‌و‌غبار روی پره‌های نبوغ دیده می‌شود. هلیکوپتر ناسا تاکنون کار بزرگی انجام داده و فراتر از انتظارات ظاهر شده است.

نبوغ و استقامت به‌عنوان یک تیم در طول مأموریت مریخ 2020 ناسا، تاکنون نزدیک به 800 روز در مریخ حضور داشته و سطح این سیاره را به‌طور گسترده کاوش کرده‌اند. دانشمندان با این مأموریت در تلاشند تا اطلاعات بیشتری در مورد تاریخچه مریخ، امکان وجود حیات باستانی و همچنین مشخصه‌های زیستی آن جمع‌آوری کنند.

ارسال نظر

پربازدیدترین