|
| کد مطلب: ۱۰۶۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد

فاصله نجومی رویا تا واقعیت در جهان فناوری خودران اتوموبیل

خودروسازان ادعا می‌کردند که طی آینده نزدیک رانندگی از فهرست توانایی‌های انسان‌ حذف خواهد شد، اما ظاهرا این مسئولیت به سادگی قابل حذف نباشد.

فاصله نجومی رویا تا واقعیت در جهان فناوری خودران اتوموبیل
منبع: دیجیاتو |

رقابت بر سر تولید جدیدترین و بهترین خودروهای خودران، یکی از پربازدیدترین اخبار چندسال گذشته این صنعت بوده است. در ابتدا خودروسازان ادعا می‌کردند که طی آینده نزدیک رانندگی از فهرست توانایی‌های انسان‌ حذف خواهد شد، چرا که خودروهای خودران می‌توانند بدون نیاز به راننده تمامی فعالیت‌ها را انجام دهند. با این حال به نظر می‌رسد که اکنون نظر کارشناسان مخالف این گفته در حال برنده شده است، چرا که شرکت‌های اتومبیل‌سازی فعالیت‌های خود در زمینه خودروهای خودمختار را متوقف کرده‌اند.

یکی از بزرگترین پروژه‌های توسعه خودروهای خودران توسط فورد هدایت می‌شد. ماه گذشته این شرکت آمریکایی آزمایش خودروهای خودمختار سطح چهارم خود را در ایالات متحده متوقف کرد. بنابر اعلام فورد، برنامه تولید این اتومبیل‌ها در بلندمدت برای شرکت هیچ‌گونه سودآوری نخواهد داشت. خودروساز بزرگ آمریکایی تصمیم گرفته است تا به جای تولید اتومبیل‌های کاملا خودمختار، بر توسعه‌ فناوری‌های نسل سوم که نیمه خودمختار هستند تمرکز کند. سایر خودروسازان حتی برندهای چینی نیز تصمیم گرفته‌اند تا به جای تحقیق و توسعه اتومبیل‌های بدون راننده، سیستم‌های خودران سطح دوم یا L2 پلاس را توسعه دهند.

ارسال نظر

پربازدیدترین