|
| کد مطلب: ۶۴۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد

خودروهای خودران با چشمانی مجهز به اشعه ایکس

خودروهای خودران با چشمانی مجهز به اشعه ایکس

خودروهای هوشمند که چشمانی مجهز به اشعه ایکس دارند، اجازه رانندگی خودران را با هدف ردیابی عابران پنهان را فراهم می‌سازند.

به گزارش آیند و به نقل از دیلی میل ، فناوری جدید محققان استرالیایی به وسایل نقلیه خودران دید «اشعه ایکس» می‌دهد تا بتوانند عابران پیاده، دوچرخه سواران و هر وسیله نقلیه مبهم و پنهان را ردیابی کند.

این محققان نام فناوری را ادراک مشارکتی CP گذاشته‌اند که شامل نصب دستگاه‌های اشتراک گذاری دیتا ITS Station است.

این دستگاه‌ها حسگرهایی مانند دوربین و لیدار داشته و در تقاطع شلوغ، دیتا میان خودروهای نزدیک به هم، به اشتراک گذاشته شده و ایمنی را بالا می‌برد.

بدین ترتیب اتوبوس‌ها می‌توانند عابران و مسافران را تشخیص داده و خودروی ون را در حالی که چراغ قرمز می‌شود، نشان می‌دهد.

وسایل نقلیه خودران از هوش مصنوعی AI استفاده می‌کنند که برای تشخیص عابران پیاده آموزش یاقته تا بدانند چه زمانی باید توقف کرده تا از برخورد احتمالی جلوگیری کنند.

البته زمانی می‌توان به طور گسترده از این وسایل استفاده کرد که بتوان رانندگی ایمن‌تر داشت و به سایر خودروها نیز اعتماد کرد.

پروژه استرالیایی توسط iMOVE به عنوان مرکز تحقیقات دولتی با پشتیبانی نرم افزاری Cohda Wireless و دانشگاه سیدنی جلو می‌رود.

خروجی پروژه توسط Cohda تجاری سازی شده و به دنبال آزمایش در جاده‌های عمومی سیدنی است.

فناوری CP به گفته پروفسور «ادواردو نیبوت» از مرکز رباتیک دانشگاه سیدنی، به وسایل نقلیه هوشمند اجازه می‌دهد تا محدودیت فیزیکی و عملی حسگرها را بشکنند.

در آزمایش اولیه انجام شده، عابر پیاده پنهان پشت ساختمان تشخیص داده شد.

ارسال نظر

پربازدیدترین