|
| کد مطلب: ۱۰۶۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد

ولاگ چیست و چگونه به وجود آمد؟

اول خوب است بدانیم که منظور از ولاگینگ چیست؟ واژه‌ی «ولاگ» (Vlog) ترکیبی از دو کلمه‌ی «ویدیو» (Video) و «بلاگ» (Blog) است.

ولاگ چیست و چگونه به وجود آمد؟

یک ولاگ را می‌توان وبلاگی نامید که محتوای آن در قالب ویدیو ارائه می‌شود و ولاگر در آن می‌تواند دوربین را هنگام انجام فعالیت‌های روزانه همراه خود ببرد یا در مقابل یک دوربین ثابت صحبت کند.

بدین ترتیب روشن است که ولاگ‌نگاری عمل گذاشتن پست‌های ویدیویی به‌ویژه در شبکه‌ی اجتماعی است. ولاگرها پست‌هایی درباره‌ی چیزهایی که دوست دارند یا کارهایی که انجام می‌دهند می‌گذارند تا افراد را به‌صورت آنلاین برای درک پیامشان درگیر کنند، خلاقیت خود را نشان دهند، دانش و تخصص خود را در مورد یک موضوع خاص نشان دهند و بسیاری موارد دیگر.

به نوشته‌ی Trusted Reviews وبلاگ‌ها و ولاگ‌ها اغلب غیررسمی هستند و می‌توانند طیف وسیعی از افراد، موضوعات و فعالیت‌ها را دربر بگیرند. هیچ ساختار قاعده‌مندی برای ولاگ وجود ندارد، به این معنی که می‌توان یک ویدیوی پیوسته یا مجموعه‌ای از چند کلیپ کوتاه را تولید کرد و به اشتراک گذاشت.

اکنون که ایده‌ای درباره‌ی ولاگ دارید، بیایید ببینیم اصلا از کجا آغاز شد؟

وبلاگ‌نویسی در سال ۱۹۸۹ میلادی شروع شد، اما از سال ۲۰۰۰ به بعد بود که وبلاگ ویدیویی رشد چشمگیری پیدا کرد. زمانی که «آدام کنتراس» (Adam Kontras) نخستین ویدیو (یا همان ولاگ) ۱۵ ثانیه‌ای خود را آپلود کرد. این ویدیوی ۱۵ ثانیه‌ای در حقیقت همان چیزی است که روند محبوب ولاگینگ را آغاز کرد.

امروزه، مردم هر چیزی را از زندگی روزانه تا تجربیات زندگی، مناسبت‌های خاص و موارد دیگر را  به‌عنوان بخشی از ولاگ خود پست می‌کنند.

 

ولاگ چقدر محبوب شده است؟

در سال‌های اخیر محبوبیت ولاگ رشد فزاینده‌ای داشته است. نه تنها ولاگرها هر روز مشغول ساختن ویدیو هستند، بلکه بینندگان هم همیشه آماده‌اند تا با آن‌ها سرگرم شوند!

آمارهای سال‌های اخیر نشان می‌دهد که بیش از ۴۴ درصد از کاربران اینترنت هر ماه غرق در تماشای ولاگ هستند. مدت زمان محاسبه شده برای یک کاربر متوسط اینترنت در زمینه‌ی تماشای ویدیو به‌صورت آنلاین ۱۰۰ دقیقه در روز است که مجموعا شامل روزانه ۵ میلیون ویدیوی یوتیوب می‌شود.

ویدیو بلاگینگ اما تنها به افراد محدود نمی‌شود، بلکه به محبوب‌ترین ترفند کسب‌وکارها برای بهبود تلاش‌های تبلیغاتی و افزایش فروش هم تبدیل شده است. برای نمونه ۸۵ درصد از صاحبان مشاغل، تبلیغات از طریق ویدیو را انتخاب می‌کنند.

برندها دوست دارند با ولاگرهای معروف شریک شوند تا به مشتریان بالقوه جدیدی دست یابند و رابطه‌ی مؤثر با مشتریان فعلی را حفظ کنند.

ارسال نظر

پربازدیدترین