|
| کد مطلب: ۱۰۲۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد

نزدیک‌ترین و سبک‌ترین ستاره نوترونی هم کشف شد

گروهی از ستاره شناسان چینی یک ستاره نوترونی عجیب را در یک منظومه دوتایی در فاصله 385 سال نوری از زمین شناسایی کردند که در صورت تایید نهایی می تواند نزدیک ترین و سبک ترین ستاره نوترونی شناخته شده باشد.

نزدیک‌ترین و سبک‌ترین ستاره نوترونی هم کشف شد
منبع: فارس |

به گزارش سی جی تی ان، محققان دانشگاه پکن و رصدخانه ملی نجوم چین این کشف را بر اساس مشاهدات تلسکوپ طیف‌سنجی لاموست و تلسکوپ ناوتی در منطقه خودمختار اویغور سین کیانگ در شمال غربی چین گزارش کردند.

بر اساس این مطالعه ستاره نوترونی مذکور همراه با یک ستاره پیر در حال گردش است. تا به امروز، تنها هفت ستاره نوترونی با شرایط مشابه و همراه با اشیاء عجیب و غریب با استفاده از علائم رادیویی به سختی شناسایی شده اند. آنها با نام مستعار هفت باشکوه در فاصله 391 تا 1630 سال نوری از زمین قرار دارند.

قبلاً اعتقاد بر این بود که ستاره‌های نوترونی از طریق ابرنواخترهای در حال فروپاشی شکل گرفته‌اند. ستاره نوترونی به جرمی در فضا گفته می‌شود که به دلیل گرانش بالای آن پروتون‌ها و الکترون‌های اتم‌های آن با هم ترکیب شده و منجر به تشکیل نوترون می شود. لذا به دسته‌ای از ستاره‌ها با چگالی بالا و میدان گرانشی بسیار قوی، ستاره نوترونی گفته می‌شود. کلمه نوترون بیان‌کننده جنس این ستاره است. در حقیقت این ستاره‌ها از نوترون ساخته شده‌اند.

ارسال نظر

پربازدیدترین