|
| کد مطلب: ۱۰۱۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد

ساخت کارخانه سامسونگ در تگزاس ۸ میلیارد دلار بیشتر آب خورد

طبق گفته‌های یک منبع نزدیک به سامسونگ، این شرکت باید مبلغ ۲۵ میلیارد دلار برای ساخت کارخانه جدید تراشه در آمریکا هزینه کند.

ساخت کارخانه سامسونگ در تگزاس ۸ میلیارد دلار بیشتر آب خورد
منبع: دیجیاتو |

طبق گزارش‌های غیر رسمی،  کارخانه  جدید تراشه  سامسونگ  که قرار است در ایالات متحده ساخته شود، ۸ میلیارد دلار بودجه بیشتری نسبت به تخمین‌های قبلی، نیاز خواهد داشت. با این افزایش هزینه، رقم نهایی ساخت کارخانه سامسونگ در ایالت تگزاس به حدود  ۲۵ میلیارد دلار  خواهد رسید.

علت افزایش هزینه ساخت کارخانه سامسونگ چیست؟

یکی از منابع داخلی سامسونگ، خبر داده است که به علت افزایش تورم در ایالات متحده، هزینه ساخت کارخانه جدید این شرکت در جنوب ایالات متحده، ۸ میلیارد دلار بیشتر از پیش‌بینی‌های قبلی خواهد بود. افزایش هزینه‌های ساخت‌و‌ساز به عنوان عامل اصلی این جهش در نظر گرفته شده است که حدود ۸۰ درصد از رقم گفته شده را تشکیل می‌دهد. همچنین باید بالا رفتن قیمت مواد اولیه ساختمان‌سازی را هم لحاظ کرد.

منبع ناشناس نزدیک به سامسونگ گفته است که در صورت تاخیر بیشتر در به پایان رساندن پروژه، احتمال افزایش مجدد هزینه تخمین‌زده شده نیز وجود خواهد داشت. سامسونگ تاکنون واکنش رسمی به خبر گفته شده، نشان نداده است. شایان ذکر است که دولت ایالات متحده تحت قانون جدید تراشه‌سازی، مقداری از هزینه‌های لازم برای تاسیس کارخانه در خاک این کشور را به شرکت‌ها باز خواهد گرداند.

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرده است که کمک‌های دولتی در ساخت کارخانه‌های تراشه‌سازی جدید تا سقف ۱۵ درصد از هزینه‌ها را پوشش خواهد داد. البته باید توجه داشت که قانون مربوطه، حدود سه سال قبل تصویب شده است و از آن زمان تا به امروز، شاهد افزایش چشمگیری در دستمزدها، هزینه‌های ساخت‌وساز و مواد اولیه بوده‌ایم. به همین دلیل سامسونگ و دیگر شرکت‌های خصوصی باید مبلغ بیشتری را از جیب خود برای ساخت کارخانه‌های جدید، خرج کنند.

کارخانه جدید سامسونگ در شهر Taylor ایالت تگزاس واقع شده است و پذیرای ۲ هزار جایگاه شغلی بالارده در حوزه فناوری خواهد بود. انتظار می‌رود که این کارخانه اقدام به تولید تراشه‌های پیشرفته برای امور گوناگون مثل هوش مصنوعی، اتصال 5G و گوشی‌های هوشمند کند. کره‌ای‌ها سعی دارند تا سال ۲۰۲۴ و دو سال زودتر از موعد در نظر گرفته شده، کار ساخت‌وساز کارخانه جدید خود را به پایان برسانند.

ارسال نظر

پربازدیدترین