|
| کد مطلب: ۹۹۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد

تلفات زلزله ترکیه به ۴۶ هزار نفر رسید

وزیر کشور ترکیه شمار تلفات زلزله اخیر در کشورش را ۴۵ هزار و ۹۶۸ نفر اعلام کرد و گفت: در جریان این فاجعه، چهار هزار و ۲۶۷ نفر از پناهجویان سوری ساکن در ۱۱ استان جنوبی ترکیه نیز جان باختند.

تلفات زلزله ترکیه به ۴۶ هزار نفر رسید
منبع: ایرنا |

به گزارش شبکه تی.آر.تی خبر، «سلیمان سویلو» در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به نجات ۲۶ هزار و ۳۲ نفر از زیر آوار زلزله افزود: یک میلیون و ۶۵۲ هزار نفر از زلزله زدگان در چادر اسکان یافته و ۲ میلیون و ۱۴۵ هزار نفر نیز با مساعدت دولت به شهرهای دیگر منتقل شده‌اند.

وی از وقوع ۱۳ هزار و ۷۲۲ پس لرزه پس از زلزله شدید سه هفته پیش در جنوب ترکیه خبر داد و بیان کرد: تاکنون ۱۵ درصد از مناطق زلزله زده آوار برداری شده و روند آواربرداری و اسکان زلزله زدگان در شهرک‌های کانتینری ادامه دارد.

سویلو همچنین از مهاجرت بیش از یک میلیون و ۲۸۲ هزار نفر از جمعیت زلزله زده جنوب ترکیه به سایر مناطق کشور خبر داد و اضافه کرد: دولت ترکیه با کسانی که درصدد تشویش اذهان عمومی اطلاعات نادرستی از مناطق زلزله زده منتشر کنند، برخورد می کند.

وی بیان کرد: دستگاه قضایی ترکیه تاکنون علیه ۶۱۳ کاربر شبکه‌های اجتماعی اقدام کرده که ۱۵۱ نفر از آنها بازداشت شده‌اند.

وزیر کشور ترکیه اضافه کرد: تاکنون ۷۹۱ مظنون به کوتاهی در انجام وظیفه قانونی و اهمال در ساخت مسکن ایمن شناسایی شده‌‎اند که ۲۴۹ نفر از آنها دستگیر شده‌اند.

وی در ادامه به ارائه کمک های نقدی به زلزله زدگان اشاره و اضافه کرد: تاکنون به حدود ۲۶۰ هزار خانواده نیز هزینه جا به جایی و نقل مکان به استان دیگر ترکیه پرداخت شده است.

ارسال نظر

پربازدیدترین