|
| کد مطلب: ۹۹۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد

ورود پانزدهمین هواپیمای ایران به حلب برای کمک به زلزله زدگان سوری

پانزدهمین هواپیمای کمک های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران به مردم زلزله زده سوریه در فرودگاه شهر حلب در شمال غرب سوریه فرود آمد و محموله آن تحویل مقامات این کشور شد.

ورود پانزدهمین هواپیمای ایران به حلب برای کمک به زلزله زدگان سوری
منبع: ایرنا |

"سلمان نواب نوری" سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حلب در گفت وگو با ایرنا در سوریه با بیان این که تاکنون ۴۲۲ تن کمک های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران با ۱۵ فروند هواپیما به سه فرودگاه این کشور حمل و تحویل مقامات سوری شده، گفت: این نهمین هواپیمای کمک های جمهوری اسلامی ایران به مردم زلزله زده سوریه می باشد که در چند روز اخیر به حلب رسیده و شامل ۱۶ تُن انواع کمک های جمهوری اسلامی ایران به مردم زلزله زده شمال غرب سوریه می باشد.

وی محموله این هواپیما را شامل، دارو، مواد غذایی و شیرخشک اعلام کرد.

پیش از این سه محموله کمک های هوایی جمهوری اسلامی ایران به دمشق، سه محموله به لاذقیه و هشت محموله دیگر نیز به حلب ارسال شده بود که با ارسال این هواپیما به حلب، شمار هواپیماهای اعزامی کمک های جمهوری اسلامی ایران به مردم زلزله زده سوریه به ۱۵ فروند رسید.

در اثر زلزله هفت و هشت دهم ریشتری بامداد دوشنبه (۱۷ بهمن ماه) شمال غرب سوریه علاوه بر خسارت های زیاد در پنج استان شمال غرب سوریه، تعداد زیادی نیز کشته شده اند.

زلزله شهر حلب ۵۴ ساختمان این شهر را بکلی ویران کرده و موجب کشته شدن ۵۰۰ نفر و مصدوم شدن شماری زیادی از شهروندان این شهر شده که ۷۵۰ نفر از آنها در بیمارستان بستری هستند.

تاکنون شماری از کشورهای مختلف با بیش از ۲۰۰ فروند هواپیما کمک های خود را به سوریه ارسال کرده اند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین