|
| کد مطلب: ۱۱۷۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد

بارندگی شدید «مونوسونی» و سیل در بلوچستان + فیلم

روز گذشته بارندگی سامانه «مونسون» برخی شهرستان‌های منطقه بلوچستان از جمله سرباز، سراوان، مهرستان و سیب و سوران را فرا گرفت.

بارندگی شدید «مونوسونی» و سیل در بلوچستان + فیلم
منبع: تسنیم |

عصر روز گذشته بارندگی سامانه «مونسون» برخی شهرستان‌های منطقه بلوچستان از جمله سرباز، سراوان، مهرستان و سیب و سوران را فرا گرفت.

شدت بارندگی به نحوی بود که در برخی روستاهای شهرستان سرباز موجب جاری شدن سیلاب شد و این در حالی است که به علت نقطه‌ای بودن بارش و کوچک مقیاس بودن آن حجم بارندگی در شهرستان سرباز توسط ایستگاه‌های هواشناسی منطقه به ثبت نرسیده است.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: براساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی آسمان استان صاف تا قسمتی ابری و غبارآلود پیش‌بینی شده و تا اواسط هفته در بعدازظهرها و در ارتفاعات مرکزی و جنوبی استان شرایط برای رشد ابر، رگبار پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای فراهم است.

محسن حیدری افزود: در شمال استان تا دوشنبه کاهش سرعت وزش باد پیش‌بینی می‌شود و مجدداً روز سه‌شنبه وزش باد شدید و گردوخاک خواهیم داشت؛ طی این مدت در مناطق مرکزی و جنوبی استان برخی ساعات وزش باد و افزایش غبار پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: روز گذشته در منطقه بلوچستان واقع در جنوب استان در ایستگاه‌های جالق 2 میلیمتر، ناهوک 1.5 میلیمتر، اسلام آباد 4 میلیمتر، پیر آباد 10 میلیمتر، دهک 10 میلیمتر، هیدوچ 21 میلیمتر و چگرد 8 میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده است.

در ادامه فیلم بارندگی و جاری شدن سیلاب در روستای «انزا» از توابع شهرستان سرباز را مشاهده می‌کنید.

ارسال نظر

پربازدیدترین