|
| کد مطلب: ۱۱۳۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد

جلسه محاکمه جلال‌الدین فارسی به اتهام قتل! + تصویر

یکی از مهم‌ترین خبرهایی که روزنامه‌ها در روز پنجشنبه، ۶خردادماه سال ۱۳۷۲منتشر کردند مربوط به محاکمه جلال‌الدین فارسی، از چهره‌های سیاسی مشهور آن زمان به اتهام قتل بود. این خبر در ۷ خرداد ۱۴۰۲ ضمیمه سرنخ همشهری منتشر شد.

جلسه محاکمه جلال‌الدین فارسی به اتهام قتل! + تصویر
منبع: همشهری |

فارسی که زمانی یکی از چهره‌های شاخص حزب جمهوری اسلامی برای شرکت در نخستین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بود پس از آنکه مشخص شد که نسبی افغان دارد از حضور در انتخابات منع و به حاشیه رانده شد.

او اما چند سال بعد با ارتکاب یک فقره قتل خبرساز شد. فارسی متهم بود که در حوالی طالقان درحالی‌که قصد داشته با استفاده از اسلحه شکاری کبک شکار کند گلوله‌هایش به مردی اصابت کرده و باعث مرگش شده است.مقتول محمدرضا خانی، ۴۹ساله و دفتریار دفترخانه شماره ۲۸۴بود که بر اثر اصابت ۳گلوله جانش را از دست داد.

خبرنگار گروه حوادث همشهری که در جلسه محاکمه حضور پیدا کرده بود در گزارشی مفصل به این پرونده پرداخت.در بخشی از این گزارش آمده است: در جلسه محاکمه که در شعبه ۱۴۵دادگاه کیفری یک به ریاست حجت‌الاسلام عروجی برگزار شد، آزاده، فرزند بزرگ مقتول خطاب به رئیس دادگاه اظهار داشت: آقای رئیس، آقای فارسی با قساوت پدرم را به قتل رسانده و به ما رحم نکرده است.

 ببینید | جلسه محاکمه جلال‌الدین فارسی به اتهام قتل!

اگر وی اندکی تامل می‌کرد و پدر مجروحم را به بیمارستان می‌رساند، چه بسا او زنده می‌ماند و من امروز بی‌پدر نمی‌شدم. وی به‌خاطر یک کبک پدرم را کشت و من و برادر ۲۰ماهه‌ام را یتیم کرد.

همسر مقتول نیز در چند جمله خواستار قصاص جلال‌الدین فارسی شد و گفت:‌ شوهرم کارمند بازنشسته وزارت بهداشت و دفتریار دفترخانه ۲۸۴بود. او لیسانسیه زبان انگلیسی و از مترجمان خوب کشور و شخصی مظلوم بود.

 آنطور که در این گزارش آمده در ادامه جلال‌الدین فارسی اینطور به دفاع از خود پرداخت و گفت:‌ من مرتکب قتل غیرعمد شده‌ام و برای ترساندن مقتول اقدام به شلیک گلوله کرده‌ام. من به‌خاطر ترس از جانم همیشه با خودم اسلحه حمل می‌کردم.

هرچند در این گزارش به رأی دادگاه اشاره‌ای نشده اما در نهایت دادگاه اتهام فارسی را قتل غیرعمد تشخیص داد.

ارسال نظر

پربازدیدترین