|
| کد مطلب: ۹۰۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد

تحولات اوکراین/ ادامه حملات هوایی به کی‌یف

س از به صدا در آمدن هشدار حمله هوایی در برخی مناطق اوکراین از جمله کی‌یف، رسانه‌های اوکراینی از شنیده شدن صدای چندین انفجار در پایتخت اوکراین خبر می‌دهند.

تحولات اوکراین/ ادامه حملات هوایی به کی‌یف

ایرنا از اسپوتنیک نوشت: صبح امروز مقامات محلی اوکراین اعلام کردند که هشدار حمله هوایی در برخی مناطق جنوب و مرکز اوکراین از جمله وینیتسا، چرکاسی، کیرووگراد، نیکولایف و اودسا فعال شده است.

تارنمای"کی‌یف اینیدپندنت" نیز به نقل آندری یرماک رئیس دفتر رئیس جمهور مدعی شد که کی‌یف با پهپادهای کامیکازه مورد حمله قرار گرفته است.

همچنین شب گذشته چندین انفجار در شهرهای نیکولایف و اودسا رخ داد که موجب آتش سوزی در یک انبار سوخت در نیکولایف شد.

به گفته مقام‌های محلی اوکراین، صبح امروز زیرساخت‌های حیاتی در مناطق سومی و دنپروپتروفسک هدف حمله قرار گرفتند که این حملات آتش سوزی در یک تاسیسات انرژی در دنپروپتروفسک را به دنبال داشته است.

کی‌یف ایندیپندنت نیز شب گذشته به نقل از ولادیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین نوشت: درگیری‌های شدید میان نیروهای روسیه و اوکراین در دو شهر باخموت و سولدار در منطقه دونباس ادامه دارد.

ارتش روسیه هفته جاری با سلاح‌های دقیق زیرساخت‌های مهم شهری از جمله تاسیسات انرژی را در برخی استان‌های اوکراین از جمله پایتخت بمباران کرد.

حدود ساعت ۶ صبح روز شنبه(۱۶ مهر) یک کامیون باری در بخش بزرگراهی پل کریمه منفجر شد. این انفجار، به آتش سوزی در هفت مخزن سوخت قطاری که به سمت کریمه در حال حرکت بود، منجر شد و تردد را در مسیر ریلی و جاده‌ای برای ساعت‌ها مختل کرد. پل «کرچ» نماد الحاق کریمه به روسیه تلقی می‌شود.

ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه روز یکشنبه گذشته، این انفجار را تروریستی خواند و هدف آن را تخریب زیرساخت‌های حیاتی غیرنظامی روسیه اعلام کرد. رئیس کمیته تحقیقات روسیه نیز اوکراین را عامل این حمله دانسته و گفته بود که سرویس‌های ویژه اوکراین، در طراحی و اجرای این حمله تروریستی دست داشتند.

صبح روز دوشنبه (۱۸ مهر) "حمله دقیق هوایی" روسیه به زیرساخت‌های اوکراین در کی‌یف و چندین شهر اطراف آن آغاز شد که خسارات زیادی را برای اوکراینی‌ها به دنبال داشت. رییس‌ جمهور روسیه ساعاتی پس از این حملات تاکید کرده بود که حملات موشکی به زیرساخت‌های اوکراین در پاسخ به چندین مورد از اقدامات ترورستی اوکراینی‌ها و نه فقط حمله شنبه به پل کرچ کریمه بوده است.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین