|
| کد مطلب: ۸۹۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد

احتمال استفاده روسیه از سلاح اتمی در اوکراین + واکنش بایدن

سخنگوی کاخ کرملین درباره احتمال استفاده روسیه از سلاح اتمی در اوکراین واکنش نشان داد

احتمال استفاده روسیه از سلاح اتمی در اوکراین + واکنش بایدن

تسنیم نوشت: دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در خصوص احتمال استفاده روسیه از سلاح هسته ای در اوکراین اظهار داشت که همه موارد در دکترین هسته ای روسیه گفته شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز گذشته از تلاش‌ ها برای انجام حملات تروریستی در روسیه از جمله در قلمرو تأسیسات هسته‌ای روسیه گفت، اما اطمینان داد که اوضاع تحت کنترل است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که مسکو فعلاً با خویشتن‌داری به حملات اوکراین به زیرساخت‌ها و حملات تروریستی پاسخ می دهد و یادآور شد که اخیراً نیروهای مسلح روسیه چند حمله حساس انجام داده‌اند که پوتین این حملات را "هشدار" تلقی کرد. وی هشدار داد که اگر وضعیت به همین منوال ادامه یابد، پاسخ جدی‌ تر خواهد بود.

پسکوف گفت: دکترین را بخوانید، همه چیز در آن نوشته شده است.

هشدار بایدن به پوتین درباره استفاده از بمب اتمی

رئیس‌جمهور آمریکا به همتای روس خود درباره هرگونه استفاده از سلاح اتمی یا شیمیایی در اوکراین هشدار داد.

خبرنگار شبکه آمریکایی «سی‌بی‌اس نیوز» از جو بایدن سوال کرد: «در حالی که اوکراین در میدان جنگ موفق می‌شود، ولادیمیر پوتین دارد خجالت زده شده و به گوشه‌ای رانده می‌شود و من با تعجب به خودم می‌گویم، آقای رئیس‌جمهور! شما به او (پوتین) چه می‌گویید اگر وی در حال بررسی استفاده از سلاح‌های شیمیایی یا تسلیحات تاکتیکی اتمی باشد؟»

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به این سوال و خطاب به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفت: «این کار را نکن، این کار را نکن، این کار را نکن. . شما چهره جنگ را تغییر خواهید داد چیزی که از زمان جنگ جهانی دوم سابقه نداشته است».

خبرنگار شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» از رئیس‌جمهور آمریکا درباره عواقب استفاده ادعایی رئیس‌جمهور روسیه از سلاح شیمیایی و اتمی در اوکراین سوال کرد.

جو بایدن در پاسخ به این سوال گفت: «شما فکر می‌کنید که اگر من دقیقا می‌دانستم که (عواقب) چه خواهد بود، به شما می‌گفتم؟ البته که عواقب خواهد بود (اما) من قرار نیست به شما درباره اش حرف بزنم».

رئیس‌جمهور آمریکا با اتهام زنی به مقام‌های روسیه و هشدار به جایگاه این کشور در جهان با لحنی تند گفت: «آنها منفورتر از چیزی در جهان تبدیل خواهند شد که تاکنون بوده‌اند و بسته به اینکه آنها چه می‌کنند، تعیین می‌کند که پاسخ (آمریکا به روسیه) چه خواهد بود».

 

ارسال نظر

پربازدیدترین