|
| کد مطلب: ۸۷۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد

بایدن: فرمانی را برای تعلیق روابط تجاری با روسیه امضا خواهم کرد

بایدن: فرمانی را برای تعلیق روابط تجاری با روسیه امضا خواهم کرد

رئیس جمهور آمریکا در سخنانی از تعلیق روابط تجاری واشنگتن با روسیه در پی عملیات نظامی مسکو در اوکراین خبر داد.

به گزارش آیند، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دیروز (جمعه) در سخنانی با بیان آنکه فرمانی را برای تعلیق روابط تجاری با روسیه امضا خواهد کرد، گفت: این اقدام، نیمی از اقتصاد روسیه را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

طبق گزارش الجزیره، بایدن همچنین مدعی شد: فشار بر پوتین را افزایش خواهیم داد. روبل (واحد پول روسیه) در حال سقوط است؛ بازار سهام آنجا متوقف شده و شرکت‌ها در حال ترک روسیه هستند.

وی همچنین مدعی شد تحریم‌های جدید توانایی روسیه برای استقراض از موسسات پولی بین المللی را محدود خواهد کرد.

بایدن همچنین از ارائه کمک نظامی به اوکراین و پذیرش پناهندگان اوکراینی در آمریکا خبر داد. بایدن در خصوص درگیری مستقیم با روسیه نیز گفت: «ما در اوکراین علیه روسیه نخواهیم جنگید، این منجر به جنگ جهانی خواهد شد، اما تضمین خواهیم کرد که اوکراین سلاح‌های لازم برای مقابله با تجاوز روسیه را در اختیار داشته باشد.»

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نیز در راستا همین اظهارات اعلام کرد با همتای آمریکایی خود تماسی تلفنی داشته و درخصوص تحریم‌های جدید علیه روسیه صحبت کرده است.

بایدن درحالی از تحریم‌های جدید علیه روسیه سخن می‌گوید که به دلیل این تحریم‌ها و براساس گزارش وزارت کار آمریکا، میزان تورم این کشور در این ماه در مقایسه با ماه مشابه در سال گذشته به میزان ۷.۹ درصد بوده که این رقم از سال ۱۹۸۲ تاکنون سابقه نداشته است. همچنین گرانی بنزین در این کشور، واشنگتن را دست به دامن ونزوئلا که خود زیر تیغ تحریم‌های آمریکاست، کرده است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پیش از این در مصاحبه‌ای درباره تحریم‌های روسیه اعلام کرد که همیشه می‌توان تحریم‌های مالی را علیه یک کشور افزایش داد، اما اتحادیه اروپا در حال حاضر هر کاری که می‌توانست انجام داده و دیگر نمی‌توان کار بیشتری انجام داد. او همچنین تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو را «بسیار سخت» توصیف کرد و گفت که این تحریم‌ها باعث کاهش حدود ۴۰ درصدی ارزش روبل روسیه شده است.

کرملین (کاخ ریاست جمهوری روسیه) نیز در مقابل تحریم‌های اعمال‌شده به دلیل عملیات نظامی در اوکراین را به عنوان یک «جنگ اقتصادی بی‌سابقه» که غرب علیه روسیه به راه انداخته است، محکوم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

پربازدیدترین