|
| کد مطلب: ۹۷۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد

دارو‌های سرماخوردگی را هم از شمول بیمه خارج کرده‌اند

رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی تهران با بیان اینکه انتظار این است دولت از محل مولدسازی، بخشی از بدهی‌اش را با سازمان تسویه کند و علاوه براین نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق همراهی کنند تا تادیه این بدهی‌ها در لایحه بودجه گنجانده شود گفت: اگر دولت به تادیه بدهی جاری‌اش به تامین اجتماعی توجه نکند این سازمان با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

دارو‌های سرماخوردگی را هم از شمول بیمه خارج کرده‌اند
منبع: ایسنا |

علی دهقان کیا در نشستی خبری با بیان اینکه سیاست‌های کلی تامین اجتماعی در ابتدای سال جاری از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد گفت: همه مسئولان از دیدگاه رهبری در این باره مطلع هستند و یک سندبالادستی محسوب می‌شود که مبنای تصویب قوانین دیگر قرار می‌گیرد.

وی افزود: باید طی شش ماه آیین نامه مربوطه تدوین و به دولت ارسال می‌شد؛ حساسیت ما روی این موضوع این است که به سرنوشت برخی اسناد و قوانین دیگر دچار نشود و به مرحله اجرا برسد.

رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی تهران با اشاره به اینکه در مقدمه این سیاست‌ها به ایجاد رفاه عمومی و رفع فقر و محرومیت اشاره شده است گفت: همچنین در بند ۳ و ۴ سیاستهای کلی که مختص سازمان تامین اجتماعی است، مواردی چون پایبندی به حقوق و رعایت تعهدات بین النسلی و عدم تحمیل طرح‌های فاقد تضمین مالی، تامین منابع پایدار، حفظ و ارتقای ارزش ذخایر سازمانها با تاکید بر امانتداری، امنیت، سودآوری و شفافیت با ایجاد سازوکارهای لازم، قید شده است.

رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی تهران به مشکلات حوزه درمان نیز اشاره کرد و گفت: هرروز خروج داروهایی از شمول بیمه را کاهش دادیم. این اواخر داروهای سرماخوردگی را از شمول بیمه خارج کرده‌اند. حتی بیمارستان میلاد در یک مورد ۵۴ هزار تومان برای داروهای سرماخوردگی از بازنشسته ما گرفته بود که اعتراض کردیم. بیمارستان‌های دیگر تامین اجتماعی هم می‌گویند دارو نداریم و باید از بیرون تهیه کنید.

دهقان کیا همچنین از نپذیرفتن دفترچه‌های بیمه در برخی بیمارستانهای دولتی و اختلاف دریافتی پزشکان تامین اجتماعی با بیمارستان‌های دولتی که منجر به مهاجرت پزشکان از بیمارستانهای تامین اجتماعی شده نیز گلایه کرد و گفت: باید در قبال شورای عالی بیمه و وزارت بهداشت مطالبه گر باشیم.

ارسال نظر

پربازدیدترین