|
| کد مطلب: ۷۶۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد

۱.۵ میلیون خودرو بیمه شخص ثالث ندارند!

۱.۵ میلیون خودرو بیمه شخص ثالث ندارند!

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: از ۲۵ میلیون خودروی موجود در کشور، معادل ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو بیمه شخص ثالث دارند.

به گزارش آیند به نقل از فارس، غلامرضا سلیمانی دیروز در مراسم آزادسازی زندانیان حوادث رانندگی کشور و رونمایی از سامانه ماده ۱۳ قانون بیمه شخص ثالث و پرداخت الکترونیک خسارت اظهار داشت: اتفاقات زیادی رخ می‌دهد که شرکت‌های بیمه تعهدی درباره آن ندارند. مثلا بیمه خودرو منقضی شده یا راننده پس از تصادف فرار می‌کند.وی ادامه داد: خوشبختانه مجلس در این مورد ورود کرده و قانون خوبی به تصویب رسید و برای این مسأله صندوق تامین خسارت‌های بدنی ایجاد شد تا کسانی که گرفتار شدند، اعم از آسیب‌دیده یا مقصر بتواند از منافع آن بهره‌مند شود. به عبارت دیگر این صندوق یار دوازدهم برای صنعت بیمه و مردم است.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه ۲۵ میلیون خودرو در کشور داریم، اظهار داشت: اگر تصادف در اسفند رخ دهد و پرداختی از سال بعد باشد، مابه‌التفاوت بیمه را چه کسی باید پرداخت کند؟ اینجا صندوق به کمک می‌آید. در حال حاضر هر فردی که بیمه شخص ثالث می‌شود، شرکت ۸ درصد مبلغ را ابتدا به صندوق تامین خسارت‌های بدنی می‌پردازد.

وی تصریح کرد: حدود ۵ر۱ میلیون تصادف در سال داریم. در سال گذشته ۱۵ هزار و ۴۰۰ فوتی و ۲۷۶ هزار نفر هم براثر تصادفات مجروح شدند. ۳۴ هزار نفرهم معلول دائمی داشتیم که این آمار نسبت به سال ۹۸ کمتر شده است. حدود ۳۲۰۰ میلیارد تومان از محل حق بیمه مردم به وزارت بهداشت و بیمارستان‌ها به منظور رسیدگی به مجروحین تصادفات پرداخت شده، یعنی حدود ۱۰ درصد کل بیمه شخص ثالث .سلیمانی گفت: بعضی وقت‌ها هزینه بیمه به جای آنکه به مجروحین برسد، صرف هزینه دیگران شده است. بر این اساس ۳۰ درصد از هزینه حق بیمه خارج از شرکت‌ها هزینه می‌شود.

همچنین در لایحه بودجه ۱۴۰۱ صدا و سیما و هلال احمر هم از محل حق بیمه منتفع خواهند شد که امیدواریم مجلس در این باره ورود کند و به کمک صنعت بیمه بیاید.

ارسال نظر

پربازدیدترین