|
| کد مطلب: ۹۷۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد

۸ ورزش ساده که خشم شما را کنترل می کند

خشم و عصبانیت احساسات طبیعی‌ای هستند که هر فردی گاه به گاه آن‌ها را تجربه می‌کند. احساسات پنهان در خشم مانند ناراحتی، ترس یا گناه هم ممکن است با خشم ابراز شوند.

۸ ورزش ساده که خشم شما را کنترل می کند

در مواقعی که استرس داریم خشم را بیش از مواقع عادی تجربه می‌کنیم. اما آیا می‌توانیم با استفاده از ورزش کردن کنترل خشم انجام دهیم؟

خشم در مواقعی که غیر قابل مدیریت شود مشکل ساز می‌شود. برخی افراد برای مدیریت احساسات و خستگی‌های خود ورزش می‌کنند. تحقیقات نشان داده است که تمرینات هوازی می‌توانند به کاهش اضطراب، افسردگی و خشم کمک کنند. برخی تحقیقات حتی نشان داده‌اند که انجام برخی تمرین‌های کوتاه حتی می‌تواند به پیشگیری از خشمگین شدن و کنترل خشم کمک کنند.

ورزش در تئوری راهکار بسیار خوبی است اما بسیاری از افراد در هنگام خشمگین شدن نمی‌توانند انرژیشان را به ورزش و فعالیت بدنی بدهند. روش‌های مختلفی برای ورزش کردن در هنگام خشم وجود دارد.

  • برخی افراد ممکن است ترجیح دهند خشمشان را با حرکات انفجاری و قدرتی مانند بوکس یا حرکات چرخشی بروز دهند.
  • برخی دیگر از افراد ممکن است بخواهند تنفس خود را آرام کنند و ضربان قلبشان را با تمرینات ذهن و بدن مانند یوگا، تای چی یا مدیتیشن کاهش دهند.
  • برخی حتی ممکن است ترکیبی از هر دو مانند پیاده‌روی در طبیعت را ترجیح دهند.

علاوه بر این ممکن است راهکاری که برای یک موقعیت مفید است برای موقعیت دیگر چاره‌ساز و مفید نباشد. سعی کنید ذهن بازی داشته و از ورزش‌های مختلف برای آرام کردن ذهن خود استفاده کنید.

این نکته را به خاطر داشته باشید که هدف از ورزش کردن حذف کامل خشم نیست. خشم طبیعی است و می‌تواند سالم باشد. ورزش به سادگی راهنمایی برای مدیریت و ابراز سالم آن ارائه می‌کند.

همچنین می‌توانید تمرکز خود را تغییر دهید. در ادامه تمرین‌هایی معرفی شده‌اند که به ویژه به تمرکز روی چالش‌های حرکت‌های مختلف کمک می‌کنند و در این صورت تمرکز شما از منبع خشم حداقل به صورت موقتی تغییر می‌کند.

۱. بوکس

۲.‌ طناب پرش

۳. تمرینات دایره‌ای

۴. یوگا

۵. تای چی

۶. مدیتیشن

۷. قدم زدن

۸. حرکات مراقبه‌ای

ارسال نظر

پربازدیدترین