|
| کد مطلب: ۹۶۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد

چالوس، مقصدی مناسب برای سفرهای نوروزی

چالوس یکی از دیدنی‌ترین شهرهای ساحلی شمال کشور است و زیباترین جاده کشور هم به این شهر منتهی می‌شود.

چالوس، مقصدی مناسب برای سفرهای نوروزی

شاید افرادی که چالوس را برای مقصد گردشگری خود در ایام نوروز انتخاب می‌کنند، مدت زمان زیادی از سفرشان را در مسیر و در ترافیک بمانند، اما زیبایی‌های جاده به قدری جذاب و شگفت‌انگیز است که خستگی راه را از تن دور می‌کند.

  • دریاچه ولشت در بخش جنوب غربی شهرستان چالوس، شهر مرزن آباد و در فاصله 25 کیلومتری از جاده چالوس قرار گرفته است. این دریاچه محلی برای زندگی آبزیان و پرندگان به‌شمار می‌آید و شنا، ماهیگیری، دوچرخه سواری، پیاده روی و پیک نیک از جمله تفریحاتی است که گردشگران در کنار آن می‌توانند انجام دهند.
  • جنگل‌های چهارباغ مرزن آباد به‌عنوان مناطق حفاظت شده شمال کشور، یکی دیگر از مقاصد گردشگران برای جنگل‌نوردی و پیاده‌روی در میان درختان سرسبز به‌شمار می‌آید. این جنگل زیبا مساحتی بیش از 19 هزار هکتار دارد و در این منطقه حفاظت شده، علاوه بر درختان سرسبز، می‌توانید رودخانه و کوهستان را مشاهده کنید. جالب است بدانید روستاهای متعددی همچون مچر، انگورن، دلیر، توان نوکرس، واسپول و… در این منطقه جای گرفته‌اند. این جنگل کوهستانی بوده و دارای آب و هوایی سرد و مرطوب می‌باشد.
  • مرداب هسل یا مرداب کنیچال با طبیعتی بکر و دست نخورده، در میان جنگلی زیبا و تماشایی واقع شده است. این مرداب، در ارتفاع 250 متری از سطح دریا قرار گرفته و برای دسترسی به آن باید از میان طبیعت پیاده‌روی کرد. میزان حجم آب این مرداب با توجه به میزان بارندگی، بین هزار تا سه هزار مترمکعب متغیر است. پوشش گیاهی هسل از درختان انار، انگور جنگلی، انجیر، سیب ترش جنگلی، گیاهان دارویی نظیر زمنج، فشکی واش و بابونه پوشیده شده است و زیستگاه جانورانی نظیر زالو، لاک پشت و وزغ است.
  • پارک جنگلی فین با طبیعتی بسیار زیبا و عبور رودخانه چالوس از کنارش، یکی دیگر از مقاصد گردشگران در سفرهای نوروزی است. این پارک جنگلی از امکانات رفاهی مناسبی نظیر کافه، رستوران، آلاچیق، فروشگاه، نیمکت برای استراحت، محل های مناسب برای چادر زدن، سرویس بهداشتی، پارکینگ و… برخوردار است و همین امر منجر به محبوبیت آن در میان گردشگران شده است.

ارسال نظر

پربازدیدترین