|
| کد مطلب: ۹۶۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد

فورد بی سروصدا از تسلا جلو زد

کسانی که به دلیل اتوپایلوت یا سیستم رانندگی تمام خودکار قصد خرید یک مدل تسلا را دارند، بهتر است در انتخاب خود بازنگری کنند.

فورد بی سروصدا از تسلا جلو زد
منبع: دیجیاتو |

کسانی که به دلیل اتوپایلوت یا سیستم رانندگی تمام خودکار قصد خرید یک مدل تسلا را دارند، ممکن است پس از گزارش جدید کانسیومر ریپورتس نظر خود را تغییر دهند. این سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان به تازگی رده‌بندی ۱۵ سیستم کمک‌راننده پیشرفته را منتشر کرده است که اتوپایلوت تسلا در رتبه هفتم آن قرار دارد. رتبه اول در اختیار سیستم بلوکروز فورد است.

تسلا در این رده‌بندی همچنین پشت سر سوپر کروز جنرال موتورز، درایور اسیستنس مرسدس بنز، درایوینگ اسیستنس پروفشنال بی ام و، سیفتی سنس ۳.۰ تویوتا و تراول اسیست فولکس واگن قرار گرفته است. ریویان، نیسان، هوندا، ولوو و هیوندای سیستم‌های ضعیف‌تری نسبت به تسلا ارائه می‌دهند.

یکی از عناصر مهم بلوکروز و سوپر کروز استفاده از سیستم‌های نظارت مستقیم بر راننده است. این کار باعث می‌شود راننده بیش از هر نرم‌افزار دیگری در رانندگی مشارکت کند. کانسیومر ریپورتس می‌گوید که وجود سیستم‌های نظارت مستقیم بر راننده برای جلوگیری از اعتماد بیش از حد به سیستم کمک‌راننده که به عنوان یک عنصر حیاتی در اکثر تصادفات مرگبار مربوط به این سیستم‌ها ذکر شده است، اهمیت زیادی دارد.

سیستم نظارت مستقیم بر راننده دو دوربین مادون قرمز را روی صورت راننده نشانه می‌گیرد. اگر او به جایی غیر از جاده نگاه کند، سیستم کمک‌راننده به فرد پشت فرمان هشدار می‌دهد که به جاده توجه کند. اگر راننده این کار را انجام ندهد، سیستم شروع به کاهش سرعت خودرو می‌کند.

ارسال نظر

پربازدیدترین