|
| کد مطلب: ۹۶۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد

پسته به این ۷ دلیل برای سلامتی مفید است

پسته نه تنها برای تقویت سلامتی مفید است بلکه از بروز سرطان هم جلوگیری می‌کند.

پسته به این ۷ دلیل برای سلامتی مفید است

 از سرطان جلوگیری می‌کند:

پسته سرشار از نوعی ویتامین E است که خطر ابتلا به سرطان پروستات و ریه را کاهش می‌دهد. پسته همچنین حامل رسوراترول بوده که دارای خواص آنتی اکسیدانی است.

 التهاب را درمان می‌کند:

برخی از آنتی اکسیدان‌ها مانند فلاونوئید‌ها و فنل‌ها که در پوست و مغز پسته بو داده وجود دارند ماهیت ضد التهابی داشته‌اند و برای درمان التهاب استفاده می‌شوند.

 فشار خون بالا را در بیماران دیابتی نوع دوم کاهش می‌دهد:

پوست پسته نه تنها به مدیریت دیابت کمک می‌کند بلکه استرس وارده بر قلب افراد مبتلا به دیابت نوع دو را نیز کاهش می‌دهد. در یک مطالعه مصرف 2 وعده پسته در روز باعث کاهش قلب، کاهش فشار خون و واکنش بدن به استرس می‌شود.

 کلسترول را کاهش می‌دهد:

سطح "کلسترول سالم" پسته می‌تواند "کلسترول بد" را کم کند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. پسته همچنین سرشار از فیبر بوده است. فیبر ماده مغذی دیگری برای تنظیم سطح کلسترول در قلب شما می‌باشد.

 استخوان‌ها را سالم نگه می‌دارد:

مغز پسته دارای مقادیر شگفت‌انگیزی از کلسیم، پتاسیم و منیزیم است. حتی مقداری ویتامین K وجود دارد که برای سلامت استخوان بسیار مهم است. این مواد مغذی استخوان‌ها را تقویت کرده و از بیماری‌های مرتبط با استخوان جلوگیری می‌کند.

 سلامت چشم را بهبود می‌بخشد:

آن‌ها مملو از دو کاروتنوئید به نام‌های لوتئین و زآگزانتین هستند. خواص آنتی اکسیدانی لوتئین و زآگزانتین قوی است. آن‌ها از بافت چشم در برابر سمیت نوری یا آسیب ناشی از نور خورشید محافظت می‌کنند. این یک عامل مهم در جلوگیری از دژنراسیون ماکولا وابسته به سن است.

به کاهش وزن کمک می‌کند:

اگر به دنبال کاهش وزن هستید خوب است هر روز یک مشت پسته همراه با سایر آجیل‌های درختی بخورید. فیبر موجود در پسته به شما کمک می‌کند تا برای مدت طولانی سیر بمانید و احتمال پرخوری در غذا‌های ناسالم را در آینده کاهش دهید.

ارسال نظر

پربازدیدترین