|
| کد مطلب: ۹۶۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد

قارچ قاتل که قربانی را به زامبی تبدیل می کند

یک نوع قارچ وجود دارد که قربانیان خود را به زامبی تبدیل می‌کند! بله این واقعیت وحشتناک درست بیخ گوشمان است.

قارچ قاتل که قربانی را به زامبی تبدیل می کند

هاگ این نوع قارچ بعد از ورود به بدن، در آن رشد می‌کند و آرام آرام به سمت مغز قربانی پیش می‌رود. سپس روی سلول‌های عصبی آنقدر به رشد خود ادامه می‌دهد تا بتواند کنترل ذهن بدن میزبان را به دست گرفته و در واقع با بدن او زندگی کند.

این قارچ انگلی تمام آنچه در بدن قربانی وجود دارد را می‌بلعد و ذره‌ای از مواد مغذی را باقی نمی‌گذارد. در حقیقت او با این کار برای پایان باشکوه و بزرگ خود آماده می‌شود. در آخر، در لحظه‌ای ترسناک‌تر از هر فیلم ترسناکی، یک پیچک مرگ درست از وسط سرِ قربانی بیرون می‌زند و هاگ‌های زامبی را روی تمام سطوح و موجودات زنده‌ی اطرافش پرتاب می‌کند. یعنی قربانیان تازه را در همین لحظه انتخاب و شکار می‌کند.

تمام این توضیحات شبیه به یک داستان علمی تخیلی است که می‌توانند از روی آن یک فیلم ترسناک مهیج بسازند. البته که این ماجرا برای ما فقط یک داستان ساده است اما گیاهان و حیوانات اینطور فکر نمی‌کنند. این قارچ قربانیان خود را از بین آن‌ها انتخاب می‌کند و با سواستفاده از بدنشان، سال‌های سال است که به زندگی خود ادامه می‌دهد.

zombie-ant

این قارچ‌های انگلی Cordyceps و Ophiocordyceps نام دارند و در واقعیت، و در اکوسیستم طبیعت، در حال آلوده کردن گونه‌های مختلف حیوانی و گیاهی هستند. در ویدیوی زیر مورچه‌ای را می‌بینید که قارچ زامبی کننده کنترل بدنش را در دست گرفته است.

جالب است بدانید که همین مورچه‌های زامبی الهام‌بخش سریال The Last of Us بوده‌اند. در سریال و بازی کامپیوتری بازماندگان، قارچ کوردیپس ناگهان با یک جهش ژنتیکی می‌تواند به غیر از حشرات معمولی، انسان‌ها را هم آلوده کند و باعث ایجاد همه‌گیری می‌شود. همه‌گیری وحشتناکی که منجر به فروپاشی جامعه می‌شود.

ارسال نظر

پربازدیدترین