|
| کد مطلب: ۹۵۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد

بهترین مواد مغذی تقویت کننده مغز برای کودکان

چیزی به عنوان یک ماده مغذی "بی اهمیت" وجود ندارد، اما این چهار ماده برای کودک شما به طور ویژه مفید هستند:

بهترین مواد مغذی تقویت کننده مغز برای کودکان

آنتی اکسیدان ها: این مواد مغذی از مغز و بدن کودک شما در برابر سایش طبیعی محافظت می کنند.

کولین: کولین یک ماده مغذی است که برای رشد مغز، حافظه و عملکرد عضلات ضروری است. همچنین به مغز کمک می کند تا با بقیه بدن ارتباط برقرار کند و می تواند به تنظیم خلق و خو کمک کند.

اسیدهای چرب امگا 3: این چربی های سالم (از جمله ALA، DHA و EPA) برای رشد مغز و چشم بسیار مهم هستند و می توانند به تثبیت خلق و خوی کمک کنند.

کربوهیدرات های پیچیده: کربوهیدرات های پیچیده غلات کامل غنی از فیبر هستند. آنها برای عملکرد مغز بسیار مهم هستند زیرا منبع اصلی سوخت آن هستند. هنگامی که بدن کربوهیدرات های پیچیده را جذب می کند، به گلوکز تجزیه می شوند که بدن و مغز از آن به عنوان انرژی استفاده می کنند.

اگر فکر می کنید که گلوکز کلمه ای شیک برای شکر است، به خاطر داشته باشید که شیرینی و آب نبات در اینجا درجه بندی نمی کنند. اینها کربوهیدرات های فرآوری شده یا تصفیه شده ای هستند که ویتامین های سالم، مواد معدنی و فیبر کمی دارند و همچنین می توانند باعث افزایش و کاهش قند خون شوند.

از سوی دیگر، فیبر موجود در کربوهیدرات‌های پیچیده، جذب انرژی بدن را کند می‌کند و این امر تضمین می‌کند که مغز سوخت آهسته و پیوسته دریافت کند.

بهترین غذاهای تقویت کننده مغز برای کودکان

بسیاری از بهترین مواد مغذی تقویت‌کننده مغز در میوه‌ها و سبزیجات با رنگ روشن، غذاهای دریایی، آجیل و غلات کامل یافت می‌شوند، از جمله:

    گوشت گاو

    کلم بروکلی

    گل کلم

    بلوبری

    تمشک ها

    توت فرنگی

    ماهی سالمون

    میگو

    گوش ماهی

    توفو

    بذر کتان

    دانه های چیا

    گردو

    تخم مرغ و ماست غنی شده با امگا 3

    غلات کامل (نان، غلات، پاستا، کراکر، برنج قهوه ای)

ارسال نظر

پربازدیدترین