|
| کد مطلب: ۸۲۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد

احتمال مرگ زودرس در بیماران قلبی در تهران قوت گرفت

احتمال مرگ زودرس در بیماران قلبی در تهران قوت گرفت

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت️ گفت: هوای ۱۴ ایستگاه تهران در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها را نشان می‌دهد و در این شرایط احتمال افزایش بیماری‌های قلبی و یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان وجود دارد.

به گزارش آیند، شاهسونی، رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: ۱۴ ایستگاه در تهران در وضعیت «ناسالم برای همه گروه‌ها» قرار دارند و این مناطق با شاخص بالای ١۵٠ در وضعیت اضطرار هستند و در منطقه ۱۹ کیفیت هوا در وضعیت خیلی ناسالم قرار دارد.

او افزود: گروه‌های حساس، سالمندان، بیماران تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان تا حد امکان در سطح شهر تردد نکنند. ورزشکاران نیز از ورزش در فضای باز پرهیز کنند و افرادی که باید در محل کار حاضر می‌شوند کمتر در فضای باز حضور داشته باشند.
در این شرایط افزایش بیماری‌های قلبی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان و افزایش علائم تنفسی در کل جمعیت وجود دارد.

شاهسونی با اشاره به اعلام وضعیت اضطرار توسط وزارت بهداشت به دستگاه‌های ذیربط خواستار تصمیم‌گیری جدی کارگروه شرایط اضطرار در خصوص کاهش میزان مواجهه مردم با آلودگی هوا در کلانشهرها و به ویژه شهر تهران گردید .

ارسال نظر

پربازدیدترین