|
| کد مطلب: ۱۱۹۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد

عضو شورای شهر تهران: زاکانی می خواهد از چین انقلاب وارد کند

در راستای توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی، یکی از موضوعات ویژه بحث قرارداد خرید 630دستگاه واگن چینی است.

عضو شورای شهر تهران: زاکانی می خواهد از چین انقلاب وارد کند
منبع: همشهری |

  حجت الاسلام سیدمحمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران نوشت:. با توجه به عنایت و همکاری دولت سیزدهم و به‌ویژه شخص رئیس‌جمهور، مشکل پرداخت فاینانس (اعتبارات کوتاه‌مدت و بلندمدتی که بانک‌ها به پروژه‌ها اختصاص می‌دهند) این قرارداد حل و فصل شد و توانستیم ارتباط خوبی با شرکت چینی بگیریم. براساس توافقات صورت گرفته و افزایش 25درصدی قرارداد موسوم به 630دستگاه، تولید و تحویل 791دستگاه عملیاتی می‌شود و طبق زمانبندی به مرور شاهد تحویل و تزریق این واگن‌های جدید به حمل‌ونقل ریلی شهر تهران خواهیم بود.

در مجموع از مهم‌ترین اهداف سفر شهردار تهران شناسایی و بررسی امکانات و ظرفیت‌های کشور چین در بحث حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه در حوزه حمل‌ونقل پاک و وسایل نقلیه برقی است تا پس از انجام مطالعات و کارشناسی‌های لازم، از این توان و ظرفیت برای توسعه و گسترش حمل‌ونقل عمومی شهر تهران استفاده کنیم.

در سفر شهردار تهران به چین، مدیریت شهری پایتخت به‌دنبال یک دستاورد بزرگ و انقلاب در حمل‌ونقل عمومی شهر تهران است تا علاوه بر کاهش محسوس ترافیک سنگین شهر، دیگر مردم 250روز در سال هوای ناسالم را تجربه نکنند. در جریان سفر به چین تمام ظرفیت‌ها و امکانات کشور میزبان در حوزه‌های مذکور جمع‌آوری و احصا می‌شود تا در بازگشت، گزارش ارائه شده در اینجا بررسی، مطالعه و کارشناسی شده و براساس آن بهترین تصمیمات برای استفاده از این ظرفیت‌ها برای توسعه و گسترش حمل‌ونقل عمومی پاک در شهر تهران اتخاذ شود.

ارسال نظر

پربازدیدترین