|
| کد مطلب: ۱۱۹۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد

واکنش روزنامه شهرداری به تعبیر "پررویی نجومی" از طرف آذری جهرمی برای زاکانی

طیف‌ها و چهره‌های داخلی، طی روزهای اخیر، هم‌صدا با جریان‌های معاند و ضدانقلاب، برخی رخدادهای ناگوار در سطح شهر، ازجمله حادثه برای یک کودک در پل عابرپیاده مکانیزه در تهران را دستمایه تسویه‌حساب‌های سیاسی خود قرار داده‌اند

واکنش روزنامه شهرداری به تعبیر "پررویی نجومی" از طرف آذری جهرمی برای زاکانی

همشهری نوشت: از مقام‌های دولت سابق تا مسئولان شهری گذشته و رسانه‌ها و چهره‌های ضدانقلاب و البته مافیای ساخت‌وساز، از نخستین ساعت‌های بروز حادثه در شهرک احمدیه، موج جدیدی از هجمه‌های سیاسی را علیه شهرداری تهران آغاز کردند که هریک اهداف جداگانه را پیگیری می‌کنند؛ اهدافی که در ادامه به بررسی‌ آنها می‌پردازیم.

فحاشی سیاسی رقبای فرضی

یکی از پررنگ‌ترین هجمه‌های سیاسی علیه شهرداری تهران طی روزهای اخیر، ازسوی افراد و چهره‌هایی رقم خورده‌است که در آستانه انتخابات مجلس در اسفندماه1402 می‌کوشند رقبای فرضی خود را به‌نوعی تخریب کنند و عملکرد مدیریتی آنان را زیرسؤال ببرند. در این میان برخی مدیران دولت سابق نیز به میدان آمده‌اند تا از فضای به‌وجود آمده، بهره‌برداری سیاسی خود را داشته باشند. یکی از این چهره‌ها، محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر سابق ارتباطات در دولت دوازدهم بود که در توییتی توهین‌آمیز و البته با چاشنی فحاشی، نوشت: «خطر «مدیر پرروی کارنابلد» به‌مراتب بیشتر از «ساختمان‌های ناایمن» است.»

این کنایه‌ها نشان می‌دهد این چهره‌ها در آستانه شکل‌گیری فضای انتخاباتی در کشور، به‌دنبال تحقق اهداف خود هستند و با توجه به اینکه مدیریت انقلابی در کشور و چهره‌هایی از قبیل زاکانی را رقیب انتخاباتی خود می‌پندارند، می‌کوشند با سوءاستفاده از حادثه‌هایی مانند آنچه در خلازیر اتفاق افتاد، از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

رویکرد رسوای ضدانقلاب

رسانه‌ها و جریان‌های ضدانقلاب نیز هم‌صدا با این جریان، از نخستین لحظات بروز این حادثه، نوک پیکان هجمه‌های سیاسی – رسانه‌ای خود را به‌سوی مدیریت شهری تهران نشانه رفتند. درچنین شرایطی ضدانقلاب کوشید با عبور از زوایای فنی و شهری تخریب ساختمان‌های ناایمن در شهرک احمدیه، از این حادثه ناگوار در راستای تخریب هدفمند مدیریت انقلابی کشور بهره‌برداری کند و ضمن ناکارآمد نشان‌دادن شهرداری تهران، اینگونه القا کند که مدیریت‌شهری «متهم ردیف‌ اول» این حادثه است.

اتخاذ چنین رویکردی ازسوی ضدانقلاب اما همواره مسبوق به سابقه بوده و رسانه‌ها و چهره‌های این جریان در مقاطع مختلف نشان داده‌اند، برای سوءاستفاده‌های سیاسی خود و ضربه زدن به نظام جمهوری‌اسلامی از هیچ دروغ و فرافکنی‌ای دریغ ندارد و با نمک پاشیدن به زخم مردم و حادثه‌دیدگان به‌دنبال دستیابی به اهداف ضدامنیتی خود است. تحولات ماه‌های اخیر، به‌ویژه پس‌از اغتشاشات پاییز1401نمود روشنی از چنین رویکردی است؛ آنها ثابت کرده‌اند که راه و رسم کاسبی با خون شهروندان ایرانی را بلدند.

نمایش تازه مافیای ساخت‌وساز

بررسی پشت‌پرده هجمه‌های سیاسی شکل گرفته علیه شهرداری تهران، به‌ویژه پس از بروز حادثه ناگوار در منطقه19، نشان می‌دهد «مافیای ساخت‌وساز» از اصلی‌ترین صحنه‌گردانان این جریان است و می‌کوشد با پاک‌کردن ردپای خود و سیاسی‌کردن این حادثه، از مجازات قانونی فرار کند.

 

مافیای ساخت‌وساز غیرمجاز، به‌عنوان متهم ردیف اول حادثه خلازیر، همواره تلاش کرده با بهره‌گیری از برخی حوادث، مانند آنچه در روزهای اخیر اتفاق افتاد، انگشت اتهام را از خود منحرف کرده و متوجه مدیران شهری تهران کند؛ این درحالی‌است که شهرداری تهران طی حدود 2سال گذشته، مقابله با ساخت‌وسازهای ناایمن را در اولویت فعالیت‌ها و اقدام‌های خود قرار داده و در ماه‌های گذشته، با همکاری قوه قضاییه، نسبت به جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تخریب آنها اقدام کرده‌است. این درحالی‌است که ردپای مافیای ساخت‌وساز در حادثه اخیر خلازیر عیان‌تر از چیزی است که قابل کتمان‌کردن باشد.

 

فرار از مسئولیت

مقام‌های سابق مدیریت ‌شهری تهران، ازجمله چهره‌هایی بوده‌اند که طی هفته‌های اخیر هجمه‌های گسترده‌ای را متوجه شهرداری تهران کرده‌اند؛ هجمه‌ای که بیش‌از هر چیز نشان‌دهنده درپیش گرفتن رویکرد «فرار به جلو» ازسوی آنان است. این جریان طی ماه‌های گذشته بارها به بهانه‌های مختلف، فضاسازی‌هایی علیه شهرداری فعلی تهران داشته و در جریان حادثه اخیر در منطقه19تهران هم بار دیگر وارد میدان شد.

مدیریت پیشین سعی دارد تا با هدف گرفتن کارآمدی مدیریت انقلابی شهر تهران، قصورها و کم‌کاری‌های صورت‌گرفته در دوره‌های گذشته را پنهان و از پاسخگویی به افکارعمومی فرار کند؛ این درحالی‌است که ریشه اصلی ساخت‌وسازهای ناایمن که طی روزهای اخیر در شهرک احمدیه حادثه‌ آفرید به کم‌کاری‌های صورت‌گرفته برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سال‌های گذشته بازمی‌گردد و اکنون مدیرانی که خود باید پاسخگوی قصورهای انجام شده باشند، می‌کوشند با جنجال‌سازی‌های سیاسی، از زیربار مسئولیت خود شانه ‌خالی کنند.

 

 

ارسال نظر

پربازدیدترین