|
| کد مطلب: ۱۱۸۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد

این ماهی‌ ترسناک حتی در خشکی هم زنده می‌ماند! + عکس

به‌تازگی سروکله نوعی ماهی به نام کله‌ماری ملقب به هیولای فرانکشتاین که می‌تواند چند روز در خشکی زنده بماند در ایالت میزوری آمریکا پیدا شده است.

این ماهی‌ ترسناک حتی در خشکی هم زنده می‌ماند! + عکس

مسئولان حیات‌وحش میزوری اخیرا متوجه وجود ماهی تهاجمی کله‌ماری پرخور شدند که می‌تواند تا چند روز بیرون از آب و در خشکی زنده بماند. این نوع ماهی بسیار پرخاشگرست و در هر وعده غذایی معمولا به اندازه نصف وزن غذا می‌خورد. درضمن کنترل این ماهی بسیار سخت است و اگر تعداد آن زیاد شود، تبدیل به معضلی برای حیات وحش می‌شود.

مسئولان حیات‌وحش از مردم خواستند چنانچه این نوع ماهی را دیدند آن را با فریز کردن یا به‌مدت طولانی روی یخ گذاشتن، بکشند. اما قبل از کشتن این ماهی از آن عکس گرفته و به مرکز حیات وحش میزوری بفرستند.

این ماهی‌ها، بومی آسیای شرقی و خوراک خوش‌طعم آنها هستند و بنابه گفته آنها گوشت این ماهی توانایی‌های درمانی دارد. ماهی‌های کله‌ماری به‌سرعت رشد می‌کنند، دندان‌های تیزی دارند، در آب‌های گل‌آلود شنا کرده و طول‌شان به ۹۰ سانتی‌متر می‌رسد.

این ماهی‌ ترسناک حتی در خشکی هم زنده می‌ماند/ عکس

این ماهی‌ کله‌ماری هنگام زهکشی استخری در منطقه حفاظت‌شده «داک کریگ» دیده شده است و مسئولان بررسی کردند که آیا باز هم از این نوع ماهی در این منطقه وجود دارد. آخرین بار ۴ سال پیش ماهی کله‌ماری در میزوری دیده شده بود.

ارسال نظر

پربازدیدترین