|
| کد مطلب: ۱۱۲۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد

عکس| یافته‌های ترسناک سونوگرافی یک ماهی

شکم برآمده و متورم او به محقق Niv Froman همه آنچه را که او باید بداند گفت: این ماهی که در نزدیکی سطح مالدیو شناور بود، بدون تردید حامله بود.

عکس| یافته‌های ترسناک سونوگرافی یک ماهی

فرومن، بوم شناس در Manta Trust، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در بریتانیا که برای محافظت از اشعه در سراسر جهان کار می کند، می گوید: "او اساساً شبیه یک زن باردار است. ما آن را برآمدگی بارداری می نامیم."

در دوران بارداری، جنینی که در داخل رحم او جمع شده بود، طول بال هایش تقریباً پنج فوت بود، به اندازه یک نیمکت پارک. اما بارداری تنها پس از حدود شش ماه قابل مشاهده است، به این معنی که دانشمندان ممکن است تا نیمه بارداری ۱۲.۵ ماهه او از بارداری مانتا با خبر نشوند.

به همین دلیل است که فرومن و تیم از فناوری جدید اولتراسوند بدون تماس برای شناسایی حاملگی در مراحل اولیه در مرجان‌های صخره‌ای استفاده کرده‌اند که برای حفاظت از گونه‌هایی است که اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت آن‌ها را در معرض خطر انقراض فهرست می‌کند. این فناوری به محققان اجازه می دهد تا آناتومی داخلی حیوان را بررسی کنند و در عین حال استرس را به حداقل برسانند.

یافته‌های ترسناک سونوگرافی یک ماهی/ عکس

این اولین باری است که دانشمندان از اسکنرهای بدون تماس برای به دست آوردن تصاویری از یک پرتو مانتا باردار وحشی استفاده می کنند. در مجموع، فرومن ۸۱ اسکن از ۵۵ مانتای صخره ای آزاد را در مطالعه جدید خود در مجله زیست شناسی ماهی توصیف می کند.

فرومن گفت، اما نتایج "بسیار بسیار نگران کننده" بود. از ۲۱ اسکنی که تصاویری از رحم گرفته شد، هفت زن باردار بودند که تنها چهار مورد از آنها علائم بصری بارداری را نشان می دادند. پنج نفر دیگر - هیچ نشانه بصری بلوغ مانند زخم جفت گیری و رحم بزرگ نداشتند. این یافته‌ها تأیید می‌کند که دانشمندان تعداد ماده‌های بالغ در جمعیت پرتوهای صخره‌ای در مالدیو را دست کم گرفته‌اند.

دانستن وجود ماده های بالغ تری در جمعیت حدود ۴۰۰۰ مانتای صخره ای مالدیو - در حالی که تعداد نوزادان تازه متولد شده ثابت است - نشان می دهد که نرخ باروری این گونه کمتر از تخمین های قبلی است. فرومن می‌گوید این امر جمعیت را «به سطح آسیب‌پذیرتر از آنچه قبلاً تصور می‌کردیم می‌رساند».

ارسال نظر

پربازدیدترین