|
| کد مطلب: ۱۱۶۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد

۲۷ مرداد ۱۴۰۲ زمان آغاز تشرف زائران اربعین به عراق

ستاد مرکزی اربعین، آغاز تشرف زائران اربعین به عراق را ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ اعلام کرده است، اما موکب‌های اربعین، ۱۰ روز پس از آغاز اعزام‌ها، از پنجم شهریور فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

۲۷ مرداد ۱۴۰۲ زمان آغاز تشرف زائران اربعین به عراق

نیمه شهریور امسال، اربعین حسینی است و ستاد مرکزی اربعین از زائران خواسته است نسبت به تمدید گذرنامه خود، از حالا اقدام کنند تا در روز‌های منتهی به اعزام، دچار مشکل نشوند.

امسال برای نخستین‌بار گذرنامه ویژه اربعین با اعتبار پنج ساله برای زائران صادر می‌شود و هزینه صدور آن از گذرنامه بین‌المللی کم‌تر است.

امید کوثری، مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین گفته است: امسال همچون سال گذشته از اول ماه صفر همزمان با ۲۷ مرداد اعزام زائران اربعین آغاز می‌شود، اما خدمت‌رسانی موکب‌ها از دهم صفر هم‌زمان با پنجم شهریور برنامه‌ریزی شده است و زائرانی که پیش از این موعد عازم عراق می‌شوند، باید برای اسکان و تغذیه خود، پیش بینی کنند.

هر ساله موکب‌ها در مسیر زائران اربعین در خاک عراق و همچنین مرز‌های ایران و عراق برپا می‌شوند و به زائران خدمات مختلف به ویژه اسکان و تغذیه ارائه می‌دهند. امسال با توجه به گرمای هوا، تمرکز اصلی موکب‌ها، توزیع آب سرد میان زائران است که برای این منظور، ستاد بازسازی عتبات به عنوان مسئول کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین، از موکب‌ها خواسته است آب بسته بندی برای ایام اربعین ذخیره کنند.

گفتنی است؛ اربعین سال گذشته پس از سه سال اعمال محدودیت از سوی عراقی‌ها، زائران بدون محدودیت به صورت زمینی و هوایی وارد عراق شدند. بر اساس گزارش مرکز آمار حرم حضرت عباس علیه‌السلام، ٢١ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۶۴۰ نفر به زیارت اربعین ۱۴۴۴ قمری (۱۴۰۱ شمسی) مشرف شدند که حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از آن‌ها ایرانیان بودند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین