|
| کد مطلب: ۱۱۰۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد

زمان راهپیمایی اربعین اعلام شد

در جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین اعلام شد که عملیات اربعین سال ۱۴۰۲ از اول ماه صفر (۲۷ مردادماه) آغاز می‌شود و تا ۲۵ صفر (۲۰ شهریورماه) ادامه خواهد داشت.

زمان راهپیمایی اربعین اعلام شد
منبع: شفقنا |

 امید کوثری‌فر ـ مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد که عملیات اربعین سال ۱۴۰۲ از اول ماه صفر (برابر با ۲۷ مردادماه ۱۴۰۲ به تقویم شمسی) آغاز خواهد شد.

آقای کوثری‌فر با بیان این‌که مواکب عراقی از دهم ماه صفر خدمت‌رسانی خود را آغاز می‌کنند، گفت: تصمیم ستاد اربعین این شد که از اول ماه صفر تا ۲۵ ماه صفر عملیات اجرایی اربعین آغاز شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز از ستاد مرکزی اربعین خواست عملکردش را بررسی کند و با شناخت نسبت به نقاط ضعف و قوت، تلاش کند تا هر سال وضعیت برگزاری مراسم اربعین بهتر از سال قبل شود.

پیگیری خدمات پزشکی و هچنین چگونگی خروج اتباع خارجی از مرزها به انگیزه حضور در پیاده‌روی اربعین از موضوعاتی بود که پس از طرح آن‌ها، قرار شد کمیته‌های مرتبط، با تدوین راه‌کارهای مناسب، مشکلات آن را برطرف کنند.

تسهیل در امور موکب‌ها و مشکلاتی که در تردد زائران وجود دارد، از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد.

گفتنی است میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین نیز پیش‌تر گفته است: ما به دنبال انتظام‌بخشی سفر زائرین هستیم. امسال به دنبال این هستیم که از قبل تاریخ رفت و برگشت هر زائر و همچنین مرزی را که قصد عبور از آن دارد مشخص کنیم تا زائر با مشکل مواجه نشود.

آقای میراحمدی همچنین از توافقات خوبی که با وزارت کشور عراق برای تسهیل امور اربعین در سال جدید انجام شده، ‌ خبر داد و گفته بود که برای جلوگیری از ازدحام و معطلی با عراق توافق شده که گذرنامه‌های ویژه‌ و موقتی برای زائران ایرانی به منظور تردد از مرزهای عراق هنگام اربعین درنظر گرفته شود.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین