|
| کد مطلب: ۱۰۶۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد

هیچ کس نمی داند با بی‌حجابی چه برخوردی خواهد شد

اگر بگوییم هیچکس نمی داند طرح مبارزه با بی حجابی چیست، گزاف نگفته ایم.

هیچ کس نمی داند با بی‌حجابی چه برخوردی خواهد شد

رئیس پلیس می گوید بی حجابی جرم است اما با کسی برخورد فیزیکی نمی شود و فقط دوربینهایی که به هوش مصنوعی مجهزند، چهره بی حجابها را ضبط می کنند و بعدا تخلف شان از طریق پیامک به آنها اعلام می شود.

طبق قانون جریمه بی حجابی جریمه نقدی است اما کسی نمی داند مبلغ این جریمه چقدر است و مرجع تشخیص متخلف بودن کیست؟ آیا کشف حجاب در هردرجه ای جریمه یکسان دارد؟ جریمه به اندازه ای هست که بازدارنده باشد؟

چندروز پیش رئیس کمیسون قضایی مجلس گفته بود بی حجابها آنقدر جریمه می کنیم تا نقره داغ شوند اما نگفته بود چه رقمی می تواند افراد را نقره داغ کند.

اگر مجازات بی حجابی فقط جریمه نقدی است، افراد متمول بدون هیچ دغدغه ای می توانند به کار خود ادامه دهند؟ یا تصمیم دیگری در باره آنها اتخاذ می شود؟

در مورد خودروها چه؟ اگر قرار است توقیف شوند به چه مدتی؟ و برای آزاد کردن آن چه باید کرد؟

پرسشهایی به مراتب مهمتر از این هم وجود داد از جمله اینکه جریمه نقدی به نهادینه شدن و ارتقاء فرهنگ حجاب منجر خواهد شد؟ یا فقط در حد قلکی برای کسب درآمد خواهد ماند؟

ادامات فرهنگی را چه سازمانهایی باید شروع کنند؟ اصلا برنامه ای دارند ؟ تدوین کنندگان برنامه چه کسانی هستند؟ شورای انقلاب فرهنگی به عنوان عالیترین مرجع فرهنگی کشور در کارنامه خود چه دارد؟

برخورد با تولید لباسهایی که مورد استفاده کم حجابان و بدحجابان است در کجای تصمیمات دیده شده؟ و...

به نظر می رسد جز پلیس هیچ نهاد دیگری قرار نیست کاری بکند. اقدام پلیس هم مبیشتر شبه نمایش است و قصد ندارد با مردم برخورد فیزیکی کند. هراس از تکرار حادثه ای شبیه مهسا امینی همه را دست به عصا کرده است.

 

 

ارسال نظر

پربازدیدترین