|
| کد مطلب: ۱۰۶۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد

برخوردرئیس جمهور، این زن را مصمم می‌کند یا پشیمان؟

سکینه سادات پاد، دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی، یک وکیل دادگستری گمنام است.

برخوردرئیس جمهور، این زن را مصمم می‌کند یا پشیمان؟

اگر چه دانشجوی مقطع دکتری حقوق عمومی است و مقالاتی در زمینه حقوق بشراسلامی دارد که عمدتا در رسانه های اصولگرا منتشر شده، اما نه در مجامع عمومی شناخته شده است، نه در رسانه ها به چهره ای شاخص تبدیل شده است.

انتصاب او به سمت جدیدش در اسفند1401 بدلیل سابقه ای است که او در آستان قدس رضوی داشته و در برخی جلسات مشورتی مربوط به خانواده حضور می یافته است.
 

با این حال توییت او در باره لزوم رعایت حقوق زنان بی حجاب او را به عرصه رسانه ها کشاند. او اصطلاحا تابوشکنی کرد و در دولت رئیسی که جرات پرداختن به چنین مسائلی وجود ندارد در برابر تصمیمی که می گوید بدنبال سلب حقوق اجتماعی زنان بدحجاب است موضعگیری کرد.

5760726

پاد معتقداست منع خدمات اجتماعی برای این دسته از زنان خلاف قانون اساسی و مغایر با عدالت است . او چنین اقداماتی را خلاف عقلانیت نیز شمرده است.

هرچند توییت او با استقبال زیادی روبرو نشد اما حمله به او توسط حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان آغاز شد و انتظار می رود در فضای مجازی حملات علیه او شدت یابد.

کیهان و روزنامه ها و سایتهای جبهه پایداری تنها رسانه هایی هستند که در کنار خرگزاری و روزنامه دولت از رئیسی حمایت می کنند و ضمنا از مدافعان تند مقابله با بدحجابی و ورود پلیس و نیز تضییقات اجتماعی برای آنها هستند. به همین دلیل توقع ندارند فردی در دولت - حتی در سمت مشاور یا دستیار - برای حقوق اجتماعی دل بسوزاند، چه برسد به حقوق زنان بی حجاب.

باید منتظر ماند و دید آیا سکینه سادات پاد روی موضع خود خواهد ایستاد و باز هم به اظهارنظرهای خود ادامه می دهد یا این فقط یک اقدام تک بود و  رئیس جمهور حقوقدان، با زیادشدن فشارهای سیاسی پشت او را خالی خواهد کرد و  خانم وکیل از کار خود پشیمان می شود؟

ارسال نظر

پربازدیدترین