|
| کد مطلب: ۱۰۵۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد

سالسیلیک چیست و چه تاثیری روی آکنه ها دارد؟

برای جوش صورت و آکنه ترکیبات و مواد متعددی توسط متخصصین پوست پیشنهاد شده است؛ برخی از این مواد باید حتما توسط پزشک نسخه شوند و برخی دیگر بدون نسخه پزشک هم قابل تهیه هستند؛ اسید سالیسیلیک یکی از موادی است که محصولات حاوی دوز مشخصی از آن بدون نسخه هم قابل تهیه است.

سالسیلیک چیست و چه تاثیری روی آکنه ها دارد؟

این ماده در بسیاری از محصولات درمان‌کننده و پیشگیری‌کننده از آکنه و جوش صورت وجود دارد؛ از ژل‌های شستشوی صورت گرفته تا انواع تونر و سرم.

سالیسیلیک اسید چیست؟

این ماده یک نوع اسید بتا هیدروکسی است که با لایه‌برداری پوست آکنه را کاهش می‌دهد و منافذ باز پوست را تمیز می‌کند. این ماده در محصولات بدون نسخه زیادی که برای مبارزه با آکنه روانه بازار می‌شود وجود دارد؛ همچنین در بسیاری از داروهایی که توسط پزشکان برای مبارزه و پیشگیری از آکنه تجویز می‌شود اسید سالیسیلیک فرموله شده است.

این ماده عملکرد موثری در درمان جوش‌های سرسیاه و سرسفید دارد و همچنین می‌تواند در پیشگیری از بروز این نوع جوش‌ها هم موثر باشد.

 سالیسیلیک اسید چه عملکردی بر روی آکنه‌ها دارد؟

هنگامی که منافذ پوست با سلول‌های مرده، چربی و یا مواد آرایشی باقی‌مانده روی پوست مسدود می‌شوند جوش‌های سر سفید، جوش‌های سرسیاه و آکنه‌ها روی پوست پدیدار می‌شوند. سالیسیلیک اسید به پوست نفوذ می‌کند و سلول‌های مرده‌ی پوست که باعث ایجاد جوش و آکنه می‌شوند را در خود حل می‌کند. به این ترتیب با پاکسازی منافذ جوش‌ها زودتر بهبود می‌یابند و از بروز جوش‌های جدید هم جلوگیری می‌شود.

برای این که اثر مصرف این ماده را روی پوستتان ببینید باید حدود ۶ هفته به آن زمان بدهید. اگر پس از شش هفته تغییری در پوست‌تان مشاهده نکردید به متخصص پوست مراجعه کنید.

ارسال نظر

پربازدیدترین