|
| کد مطلب: ۱۰۴۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد

چگونه بدون برق خانه کم نور را روشن کنیم؟

در اغلب خانه‌ها می‌توان قسمتی را پیدا کرد که نسبت به باقی فضاها نور کمتری دارد.

چگونه بدون برق خانه کم نور را روشن کنیم؟

هر چند مشکل تاریکی خانه را می‌توان با روشن کردن چراغ برطرف کرد، ولی بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از گزینه‌های دیگری هم برای روشن کردن خانه کم نور خود استفاده کنند تا نیازی به استفاده زیاد از نیروی برق و صرف هزینه نباشد.

آیا سوال شما هم این است که با چه روش‌هایی می توان خانه کم نور را روشن‌تر کرد؟ پاسخ این پرسش در ادامه در اختیار شما قرار می‌گیرد. استفاده از برخی روش‌های طراحی و نکات ساده می‌تواند برای افزایش نور در خانه مؤثر باشد و دیگر لزومی ندارد حتی در ساعات روز هم چراغ‌ها را روشن بگذارید.

حضور نور در خانه و در همه فضاها از این جهت اهمیت دارد که می‌تواند محیط آرام و راحتی را برای افراد خانه تامین کند. البته این را هم فراموش نکنید که روشن کردن فضای تاریک به حوصله نیاز دارد و ممکن است هزینه بیشتری هم برای شما باقی بگذارد. ولی با استفاده از برخی راه‌های افزایش نور خانه می‌توانید در مصرف برق صرفه‌جویی کنید و دیگر نگران قبض برق ماهیانه‌تان نباشید.

قدرت رنگ‌های روشن را دست کم نگیرید

رنگ سفید و رنگ‌های پاستلی مانند آبی کمرنگ، سبز روشن و مانند آنها باعث می‌شوند فضای داخلی خانه بزرگ‌تر و روشن‌تر از قبل به نظر برسد و درست برعکس آن رنگ‌های تیره فضا را کوچک‌تر می‌کنند.

برای روشن کردن خانه کم نور، آینه را فراموش نکنید

آینه به افزایش تجسم نور طبیعی در فضای داخلی کمک می‌کند و استفاده از آن در خانه کم نور پیشنهاد می‌شود.

از در شیشه‌ای برای ورودی خانه استفاده کنید

آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که چگونه نور خانه را زیاد کنیم و در جواب به تعویض درهای خانه رسیده باشید؟ هر چند این روش هزینه بیشتری برای شما دارد، ولی برای خانه‌های تاریک و کم نور بهترین انتخاب به شمار می‌رود.

کف‌پوش خانه را درخشان و براق نگه دارید

اگر کف‌پوش منزل براق باشد، خانه کم نور شما روشن‌تر به نظر می‌رسد.

از پنجره‌های بزرگ و سقفی استفاده کنید

چنانچه حفاظت از محیط زیست و کاهش مصرف انرژی برایتان اهمیت دارد، باید از روش‌های مختلف افزایش نور در خانه استفاده کنید و همه پتانسیل‌ها را در نظر بگیرید. 

ارسال نظر

پربازدیدترین