|
| کد مطلب: ۱۰۱۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد

این داروها را در سفر همراه خود داشته باشید

جمع‌کردن بار و بنه سفر هم هیجان‌انگیز است و هم استرس برانگیز. در میان تمام وسایلی که برای سفر نیاز دارید، داروهای ضروری را فراموش نکنید.

این داروها را در سفر همراه خود داشته باشید
منبع: تبیان |

اگر سفرتان به خارج از کشور است باید یک داروخانهٔ کوچک با خود ببرید. وقتی به کشورهایی می‌روید که معیارهای بهداشتی آنجا با شرایط معمول شما در کشور خودتان تفاوت دارد و از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنید و از شهرهای شلوغ دیدن می‌کنید پس خیلی در معرض میکروب‌ها و عوامل بیماری‌زا خواهید بود.

در سفرهای دور و دراز شما بیشتر احتمال دارد به دلیل مصرف آب و غذای آلوده یا غذاهای غیرمعمول دچار اسهال مسافرتی شوید. همچنین ممکن است گاهی در شرایطی قرار بگیرید که دسترسی فوری به پزشک و داروخانه نداشته باشید.

یک مسئلهٔ دیگر این که داروهایی که در مسافرت لازم می‌شوند برای هرکسی متفاوت است. اگر به طور کل فرد سالمی هستید و بیماری ندارید پس داروهای کمتری لازم است با خود ببرید. از سویی دیگر اگر کودک یا سالمند همراه دارید پس داروهای بیشتری نیاز خواهید داشت.

داروهایی که با خود می‌برید کمک می‌کنند موقتاً از ناخوشی که وجود دارد تسکین پیدا کنید تا به شهر و خانه‌ خودتان برگردید.

داروهای تجویزی

همیشه در هر سفری باید داروهای تجویزی‌تان را به‌اندازه کافی با خود ببرید، فرقی هم نمی‌کند مقصدتان کجا باشد. توصیه می‌کنیم اگر داروی تجویزی مصرف می‌کنید حتماً به تعداد کافی و حتی بیشتر و از همان دوز و برندی که به آن عادت دارید تهیه کرده و همراه خود ببرید. ضمناً شاید لازم باشد پیش از سفر ویزیتی با پزشک معالجتان داشته باشید و شرایط سفرتان را به او اطلاع بدهید.
یک کپی از نسخه دارویی‌تان نیز همراهتان باشد. داروها را در بسته‌بندی خودشان نگه دارید و روی آنها برچسب بزنید و نحوه مصرفشان را بنویسید.

داروهای بدون نیاز به نسخه

داروی اسهال

ملین یا لاکسیتیو

داروی تب و درد

داروی ماشین‌گرفتگی یا بیماری حرکت

آنتی‌هیستامین

داروهای سرماخوردگی

داروهای خواب‌آور

پماد و کرم

ارسال نظر

پربازدیدترین