|
| کد مطلب: ۱۰۰۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد

بیانیه شورای انقلاب فرهنگی در مورد مسمومیت دانش آموزان: فضای مجازی لطمات جبران ناپذیری به روحیه و پرورش دانش آموزان زد

دبیرخانه شورای انقلاب فرهنگی درباره مسمومیت دختران دانش آموز بیانیه‌ای صادر کرد.

بیانیه شورای انقلاب فرهنگی در مورد مسمومیت دانش آموزان: فضای مجازی لطمات جبران ناپذیری به روحیه و پرورش دانش آموزان زد

در این بیانیه آمده است:

* جمهوری اسلامی ایران، اجازۀ هیچگونه دست‌درازی و تعدّی به شهروندان خود را نخواهد داد و به زودی عوامل داخلی و خارجی بر هم زنندۀ امنیت کشور، با اهتمام دستگاه‌های امنیتی و انتظامی معرفی خواهند شد و بی‌هیچ اغماضی آنان را به سزای اعمال خود می‌رسانند.

* دختران دانش‌آموز عزیزمان و خانواده‌های محترم و مدیران و معلمان دلسوز مدارس باید در این مقطع توجه داشته باشند  که با عنایت اینکه درصد عمده موارد گزارش شده از حوادث مذکور ناشی از رفتار هیجانی و استرس‌های دانش آموزان و دختران عزیز ناشی از فشار روحی این حرکت مذبوحانه دشمن گزارش شده است، باید مراقب فضاسازی‌ها و شائبه‌انگیزی‌های دشمن در فضاهای مجازی و حقیقی بود تا ترفند دشمنان خنثی گردد.

*اولیا و مربیان مدارس خود بهتر می‌دانند که عمق این جنایت زشت و خبیثانه و غیر انسانی تنها در صدد ایجاد رعب و وحشت و اضطراب با هدف دور نمودن دانش‌آموزان از فضای با نشاط تحصیل حضوری در مدارس و کشاندن آنان به دالان‌های تاریک و پرخطر فضای مجازی است.

*آمارها گویای آن است که کوچ اجباری به فضای مجازی در دوران فراگیری کرونا، چه لطمات جبران‌ناپذیری را بر روحیه و پرورش استعدادهای آیندۀ ایران اسلامی در مدارس و در دانشگاه‌ها وارد ساخت؛ بنابراین، رسالت مسئولان آموزش و پرورش به خصوص معلمان و مدیران گرانقدر مدارس از یک سو و دلسوزی اولیای دانش‌آموزان از سوی دیگر باید در حرکتی هم‌افزا ضمن آگاهی‌بخشی، بحران ایجاد شده را مدیریت کرده و اضطراب و استرس‌های وارده به دانش آموزان و خانواده محترمشان را با کنترل هیجانات بکاهند تا کشور به توفیق الهی از این سناریوی ضعیف دشمن نیز به سلامتی بگذرد.

*فرمان رهبری فرزانه، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله)، در حمایت کامل از امنیت روانی و سلامت دانش آموزان، موجب راهنمایی بسوی هدف و دلگرمی همۀ ماست و جدّیت مسئولان ذی‌ربط را در بخش‌های مختلف دوچندان خواهد کرد.

*بر رسانه‌های گروهی، به ویژه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و شبکه‌های اجتماعی جبهه فرهنگی انقلاب فرض است با نگاه مسئولانه‌تر به این جنایت سازمان‌یافته، نسبت به تبیین کامل ماجرا با برگزاری نشست‌های کارشناسانه و حضور نخبگان علمی ذی‌ربط، به بررسی و تحلیل تخصصی و علمی ابعاد مختلف و چندجانبۀ اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی، امنیت این موضوع بپردازند.

ارسال نظر

پربازدیدترین