|
| کد مطلب: ۹۵۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد

خرید خانه در نقاط خاص تهران؛ از دریاچه چیتگر تا تهران‌پارس و تهرانسر

قیمت آپارتمان دریاچه چیتگر، عبارتی است که میل و اشتیاق به خرید خانه در منطقه ۲۲ شهر تهران را نشان می‌دهد، اما برخلاف تصوری که ممکن است در ابتدا داشته باشیم، آمار‌ها نشان می‌دهند قیمت آپارتمان در منطقه ۲۲ و حوالی دریاچه چیتگر آنقدر‌ها ارزان نیست.

خرید خانه در نقاط خاص تهران؛ از دریاچه چیتگر تا تهران‌پارس و تهرانسر

در حالی که متوسط قیمت مسکن در کل شهر نزدیک متری ۴۸ میلیون تومان است، در آخرین معاملات رسمی منطقه ۲۲ ارزش هر مترمربع مسکن حدود ۴۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قید شده است.

تنها تفاوت آنجاست که خانه‌های منطقه ۲۲ و به‌خصوص سمت دریاچه، عموما تازه‌ساز و کلیدنخورده هستند. میزان بالای جستجو برای عبارت قیمت آپارتمان دریاچه چیتگر ممکن است به چنین مسئله‌ای ربط داشته باشد.

خرید آپارتمان در تهران‌پارس و قیمت آپارتمان در تهران‌پارس غربی بیشتر به‌خاطر نسبت و رابطه قدمت و قیمت خانه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند. تهران‌پارس در منطقه چهار واقع شده است. جایی که یک مترمربع مسکن به‌طور متوسط ۵۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌ارزد. عددی نزدیک به متوسط قیمت کل شهر است و می‌توان آن را عادلانه در نظر گرفت. خرید آپارتمان ۱۰۰ متری در تهران‌پارس، با این معیار حدود پنج میلیارد تومان بودجه می‌خواهد. اگر توانایی قناعت را داشته باشید، قیمت آپارتمان در تهران‌پارس غربی با مساحت ۵۰ مترمربع، به‌طور متوسط ۲.۶ تا ۲.۷ میلیارد تومان است.

خرید خانه در تهرانسر و انبوه جستجوی اینترنتی برای آن را چطور توجیه می‌کنید؟ از نظر جغرافیایی، تهرانسر در منطقه ۲۱ واقع شده است؛ در غرب تهران و نزدیک محله شهرک آزادی، شهرک استقلال و شهرک دریا، اما از همه آن‌ها بیشتر محبوبیت دارد، چون شهرتش بیشتر است. از نظر اقتصادی، باید ارزش خانه‌های این نقطه تهران در آخرین معاملات رسمی را حدود ۳۹ میلیون تومان به‌ازای هر مترمربع لحاظ کرد. به این ترتیب قیمت خانه در تهرانسر با مساحت ۱۰۰ مترمربع، حدود چهار میلیارد تومان خواهد بود. تقریبا یک میلیارد تومان زیر متوسط قیمت خانه در کل شهر و نصف قیمت خانه‌ای با همین متراژ در مناطق شمالی پایتخت. خرید خانه در تهرانسر با متراژ ۵۰ مترمربع، تقریبا به شرط داشتن حدود دو میلیارد تومان پول عملی است.خرید خانه در پرند، پردیس، شهرک صدف اندیشه، واوان و...

 

ارسال نظر

پربازدیدترین